SANITAT
Empreses 09/11/2014

Al dentista, ni veure’l, ni sentir-lo

Les ulleres de Byeseeyou permeten que els pacients odontològics s’evadeixin mentre els empasten un queixal o els col·loquen els bràquets

Franc Marín-camp
2 min

L’OLOR DE DENTISTA fa que més d’un reculi. La mala fama que tenen les visites a l’odontòleg va fer que Àngel Olivares, que pertany a una família de dentistes, obrís els ulls. L’estiu passat va decidir llançar les ulleres Byeseeyou, un enginy que permet als pacients evadir-se mentre són a la consulta. Es tracta d’un programari d’entreteniment amb diversos continguts, per a infants i adults, que es poden manipular i visualitzar mentre dura la sessió. D’aquesta manera, al mateix temps que el dentista empasta un queixal o col·loca uns bràquets, el pacient pot gaudir d’un documental d’animals, d’un concert de Lana del Rey o d’una desfilada de Victoria’s Secret.

“Els continguts audiovisuals que utilitza Byeseeyou són tots extrets de Creative Commons, lliures de llicències d’autor”, explica Olivares, que afegeix que es van renovant periòdicament segons el nombre de visualitzacions que tenen. A l’hora d’utilitzar l’eina n’hi ha prou posant-se les ulleres i els auriculars i, a través d’una tauleta d’Apple, escollir el documental, videoclip o torneig que es vulgui. “Hi ha clíniques que fan servir ulleres digitals en què pots veure la televisió. Nosaltres, però, volíem que el pacient estigués involucrat en l’eina”, explica el fundador, que abans de treure el producte al mercat va fer “més de 200 enquestes entre diversos usuaris”. Tot i que Olivares ha volgut començar per les clíniques dentals, Byeseeyou també és una eina útil en centres d’estètica, de depilació, de podologia o en una intervenció quirúrgica com una operació de genoll.

A l’hora de tirar endavant el projecte, Olivares va buscar socis capitalistes entre els seus familiars, alguns dels quals dentistes de professió. Els va caldre una inversió inicial de 16.000 euros, que consistia, en primera instància, a comprar l’equipament. La tecnologia que utilitza Byeseeyou és d’Apple, i les ulleres vénen dels Estats Units i són les que van als cascos de les forces armades d’aviació, segons explica Olivares. La part informàtica, al seu torn, la deixa en mans d’un programador.

L’invent, que és molt recent, està disponible en quatre consultes de les comarques del Maresme i el Vallès. Les previsions d’Olivares passen per distribuir-ne una cinquantena durant el 2015, i arribar a les més de 500 en els pròxims cinc anys. El preu de l’estri ronda els 2.400 euros, amb un contracte de permanència de dos anys. Alhora, les clíniques paguen una quota de 50 euros al mes, aproximadament. La intenció és, en mig any, distribuir el producte a la resta de l’Estat.

MÉS D’UN 50% dels espanyols encara no han anat al dentista durant el 2014, segons confirma l’estudi anual sobre hàbits de prevenció i d’higiene a Espanya. Més enllà dels motius econòmics causats per la crisi, hi ha la poca cura de la dentadura que han tingut sempre els espanyols en comparació amb altres països. Olivares considera que l’angoixa, i fins i tot la fòbia, d’anar a l’odontòleg n’és una de les causes. En aquest sentit, “Byeseeyou pretén ser una eina d’evasió per passar l’estona i una manera perquè els dentistes facin millor la seva feina, tenint el pacient completament aïllat i abstret del moment de la intervenció”.

stats