INDÚSTRIA
Empreses 01/03/2015

El tèxtil anoienc fa pinya per impulsar la relocalització

La primera edició de la fira Bstim d’Igualada connecta productors locals amb primeres marques amb l’objectiu d’impulsar que les firmes tornin a casa

-laia Vicens
1 min

EL SECTOR TÈXTIL ha sigut el pal de paller de l’economia anoienca i, per no deixar-ho de ser, les empreses centren esforços a fer tornar a casa la producció, ara sobretot a l’Àsia o al Marroc perquè allà els costos són molt més baixos que a Catalunya. Per reivindicar-se i donar una empenta a la relocalització d’aquestes empreses, el sector tèxtil d’Igualada ha unit esforços. El resultat ha sigut la primera edició de la fira Bstim, que s’ha fet aquesta setmana i ha posat en contacte 60 empreses i tallers tèxtils locals amb distribuïdors, dissenyadors i representants de primeres marques com Desigual, Mango, Inditex, System Action, Cortefiel i Punt Roma. Tot i que hi ha iniciatives semblants a París i Florència, la d’Igualada és la primera fira de producció tèxtil de l’Estat i l’única pensada per a productors locals.

Els expositors no amagaven l’optimisme davant d’un cert revifament del sector. Josep Ignasi Reixach, de Punto Blanco, insígnia del tèxtil anoienc, assegura que “des de fa uns mesos” noten “la tornada de produccions cap aquí”. La fira és, per a molts, una oportunitat per donar a conèixer el seu producte a les grans marques. “És la via per descobrir que a Catalunya, i a Igualada en concret, hi ha un potencial que es desconeix”, diu Juanma Muñoz, de Venetonred. Però, més enllà de l’intercanvi de targetes i els contactes, l’èxit de la fira es calcularà, segons els organitzadors, amb els contractes firmats i els pactes de negoci que s’acordin. Els més de 1.000 professionals que van acudir a la fira en són un bon presagi.

stats