ALIMENTACIÓ
ELENA FREIXA

La teva Nespresso ara fa caldo

Suppacaps és una ‘start-up’ gironina que reinventa el caldo instantani, de verdures, peix o pollastre, a través de càpsules per a la cafetera

La teva  Nespresso  ara fa caldo Zoom

D’una Nespresso en pot sortir un Roma, un Ristretto, un Voluto i també una tassa de caldo de verdures i pollastre. Una empresa de Girona ha llançat al mercat fa pocs mesos unes càpsules de brou compatibles amb les de les famoses cafeteres Nespresso que només requereixen pitjar dos cops el botó d’un cafè llarg per omplir una tassa de sopa calenta. Les Suppacaps són una nova varietat de caldo instantani, amb la particularitat que el producte és “exprés” i no cal ni cuina ni tan sols un microones, explica el seu creador, l’empresari Joan Planellas.

El producte es fabrica en una nau industrial a Girona propietat de Planellas i la seva dona -socis en aquest projecte- i s’envasa a Barcelona. Si el producte té acceptació, planegen fer la inversió en maquinària per poder concentrar tot el procés de producció. Suppacaps ja té una gamma de tres varietats al mercat: caldo de verdures, de pollastre i de peix. L’empresa anuncia a la web que també té botiga online, dues noves varietats de marisc i la recepta asiàtica de miso.

Amb només tres mesos al mercat, el producte es pot trobar en una trentena de punts de venda (a Girona i Barcelona) i Suppacaps ja ha signat un acord amb un distribuïdor a Madrid, un a Mallorca i un altre a Castelló. “De moment, portem venudes unes 20.000 càpsules i la resposta està sent bona”, explica Planellas. Els seus plans passen per arrodonir l’any amb una facturació d’almenys 300.000 euros.

Les comandes per a les Suppacaps també han arribat de l’exterior i l’empresa ja negocia estrenar-se en l’exportació amb contactes a Alemanya, Suïssa o Rússia. “No ens consta que hi hagi una alternativa igual”, subratlla Planellas en una entrevista a l’ARA.

Les càpsules es venen en capses de sis unitats i el preu oscil·la entre els 2,35 euros i els tres euros cada pack, depenent si es compren a través de la botiga online de Suppacaps o al punt de venda. Les càpsules també es poden trobar en algun portal d’e-commerce on també es venen càpsules de cafè aptes per a les Nespresso.

Planellas defensa que el producte és net i no deixa cap residu a la Nespresso que pugui alterar el gust del cafè si es van combinant les càpsules de tots dos productes. Recomana, això sí, prémer el botó de la cafetera una sola vegada sense càpsula a dins perquè l’aigua calenta netegi del tot l’interior de la màquina i no caiguin gotes de cafè o de caldo que hagin quedat a la part final dels conductes.

El projecte de Suppacaps ha requerit dos anys de desenvolupament. Primer va venir la idea i després la recerca dels experts que garantissin que era possible. “Vaig contactar amb un laboratori de productes d’alimentació perquè calia saber si el producte podia liofilitzar-se, com el cafè”, afegeix. També sosté que era crític veure si, sense que l’aigua arribés a estar tan calenta com en el punt d’ebullició, era possible extreure un bon producte.

El resultat final és positiu, assegura Planellas: “Tothom que l’ha tastat ens ha fet bones crítiques i ha repetit”. Entre els avantatges que aporta aquesta innovació hi ha la comoditat de preparació, tant a casa com a l’oficina i a qualsevol lloc on es disposi d’una màquina compatible. “De caldo ràpid se’n consumeix en molts formats diferents, que van des del bric fins al sobre instantani, però faltava una solució adaptada als nous hàbits”, sosté aquest empresari.

Suppacaps és un projecte finançat amb capital familiar i compta amb una inversió inicial modesta. No ha calgut buscar unes instal·lacions per a aquesta primera fase, sinó que Planellas ha aprofitat una nau de què ja disposava. L’empresari té un negoci previ de packaging per a la indústria cosmètica que encara manté, tot i haver engegat ara el projecte de Suppacaps.

L’empresa de càpsules de caldo té ara per ara nou treballadors i el director general espera que creixi en el futur a mesura que pugin les comandes. Suppacaps ja ha cridat l’atenció de tres o quatre inversors, que s’han interessat per entrar al projecte, però Planellas prefereix esperar encara un temps abans d’estudiar cap oferta.