APLICACIONS

La ‘tablet’ t’ensenya a vestir-te

Didactic Apps és una ‘start-up’ catalana que dissenya aplicacions per a nens amb autisme o hiperactivitat

IGNACIO HUERTOS feia més de deu anys que treballava com a consultor tecnològic quan va tenir l’ocasió de conèixer dues noies que dissenyaven targetes i jocs didàctics dirigits a nens amb autisme i trastorn per dèficit d’atenció (TDAH), i va pensar que seria una bona idea traslladar la mateixa idea a una aplicació per a tauletes. Després de fer un estudi de mercat, va comprovar que hi havia un nínxol en el sector de les aplicacions educatives per a nens amb problemes d’aprenentatge, així que es va associar amb el seu amic David Ubide, també consultor, per fundar Didactic Apps.

En total, els dos socis han invertit 30.000 euros per fundar la start-up, que ja ha llançat dues aplicacions al mercat: Àlex aprèn a vestir-se sol i Àlex aprèn a ordenar, dirigides a nens amb trastorns d’autisme, TDAH i síndrome d’Asperger. “Per dissenyar-les vam estar parlant amb psicòlegs, pedagogs infantils i pares de nens amb aquest tipus de problemes”, explica Huertos.

La primera de les dues aplicacions, disponible des del desembre, va dirigida sobretot a nens amb autisme: es tracta d’una mena de joc interactiu sobre la pantalla tàctil que ajuda el nen perquè aprengui a vestir-se. “És un joc molt visual. Si aquests nens visualitzen una situació abans de fer-la, els és molt més fàcil aprendre”, diu Huertos. Tot el disseny de l’aplicació té una raó de ser, des del color de fons de la pantalla, “sempre monocromàtic, sense objectes, perquè el nen no es distregui”, fins al fet que el protagonista del joc -l’Àlex- no tingui expressions agressives.

La segona apli va sortir al mercat fa un mes i serveix per treballar els problemes de concentració. “Hem tingut molt bona acollida en blogs i associacions de pares de nens autistes i centres d’aprenentatge especialitzats, que són els nostres principals prescriptors”, diu Huertos. Les aplicacions estan disponibles en cinc idiomes: català, castellà, francès, anglès i alemany.

El model de negoci és el freemium: el primer nivell del joc és gratis i a mesura que “avances pantalles” cal pagar, explica Huertos. L’objectiu de Didactic Apps és arribar a les 2.000 descàrregues a final d’any i consolidar la presència internacional, “tot i que a fora hi ha més competència”, admet. La seva experiència com a consultor tecnològic l’ha ajudat a ser més eficient en la gestió de projectes, “però si vols tirar endavant de veritat el teu projecte t’hi has de dedicar al 100%”, conclou.