FRANC MARÍN-CAMP

Una ‘start-up’ de luxe que aspira a créixer un 300%

La comunitat ClubKviar.com, que ofereix descomptes en restaurants, entra a nous mercats després de captar 700.000 euros de capital

Tot va començar ara fa tres anys, quan l’americà Christopher Fuchs i l’anglès Stewart Masters van crear una start-up que ofereix descomptes en restaurants d’alt nivell. Concebut com un club privat al qual s’accedeix per invitació, ClubKviar.com compta amb una cartera de 180 restaurants de Barcelona, Madrid i París. Entre els 75 establiments de la capital catalana hi ha noms com Via Veneto i Neichel, condecorats amb estrelles Michelin, i Espai Kru, que espera tenir-ne una el 2015.

A diferència d’altres portals que ofereixen descomptes per a àpats en restaurants, ClubKviar pretén donar “un assessorament personal i discret” enfocat, sobretot, a executius i empreses. Ara mateix compta amb 100.000 socis de tot Europa i més de 50.000 reserves realitzades. El creixement d’aquesta comunitat és orgànic i funciona a través del boca-orella, sense necessitat de fer màrqueting. Els descomptes que ofereixen són del 30%.

Segons expliquen Masters i Fuchs, ClubKviar ha fet guanyar 5 milions d’euros als seus restaurants, un 60% dels quals només treballen per aquest portal. La companyia s’endú una comissió de dos euros per cada reserva. Els interessats que no coneguin cap usuari que els pugui convidar, poden formar part de la llista d’espera o pagar una quota anual de 400 euros. Amb tot, la facturació de l’empresa va assol·lir els 350.000 euros en l’exercici 2013.

De Barcelona a París

Fuchs assegura que l’origen català de l’ start-up els ha facilitat la introducció a nous mercats. “El nivell gastronòmic que ofereix Barcelona, amb cuiners com Ferran Adrià i els germans d’El Celler de Can Roca, ens va ajudar a l’hora de vendre el projecte a París”. Recentment, ClubKviar ha ampliat el seu radi d’influència amb una sucursal a la capital francesa, on compta amb una vintena de restaurants adherits. Abans d’acabar l’any, aquesta comunitat de sibarites també s’estendrà a Londres, i de cara al 2015, a Milà i a Berlín.

L’expansió internacional ha estat possible gràcies a una entrada de capital de 700.000 euros procedents, en gran part, del fons d’inversió 500 Startups, de Silicon Valley, així com del Grup Intercom, del fons de capital risc Emmergia i d’un grup format per membres d’Esade, Evaristo Babe i Martin Sinner. Amb aquesta operació, els fundadors de ClubKviar ja no tenen el control de l’empresa i passen a representar el 35% de Kviar Ventures. Per completar la ronda de finançament, la companyia està pendent d’una dotació de 300.000 euros a dèbit per part d’Enisa, adscrita al ministeri d’Indústria.

Les previsions de facturació per al 2014 s’enfilen fins al milió d’euros -gairebé un augment del 300% respecte a l’exercici anterior-, segons els càlculs de l’empresa. Actualment, ClubKviar creix un 190% cada any en nombre d’usuaris, un percentatge que aspira a mantenir. Alhora, l’ start-up està redissenyant la seva web incloent-hi seccions i elements socials, i pretén crear una aplicació per a mòbils.