EMPRENEM
Empreses 20/10/2013

"Sóc un situacionista"

El fotògraf de la diversitat

D.s.u.
1 min

Barcelona01 " United colors of Benetton " va néixer com a eslògan de Benetton i va acabar integrant-se al logo i a la filosofia. Toscani va mostrar al principi la diversitat: "Sóc un situacionista. Al món hi ha blancs, hi ha negres. Només ho explico".

02 Benetton va posar en les seves campanyes un tema tabú: la sida. El 1992 va usar la imatge del llit de mort de David Kirby, un activista amb sida, per a una campanya. "La gent no va renegar de Benetton. Al contrari", diu Toscani. L'Església va criticar-la perquè recordava els quadres del dol per Crist.

03 Toscani va passar de mostrar nens blancs traient la llengua a mostrar la diversitat amb tres cors iguals i les paraules blanc , negre i groc sobreimpreses. Per demostrar que "som iguals per dins". Els cors eren de porc, però la campanya va aconseguir l'impacte esperat.

04 Fora de Benetton, Toscani va fer el 2007 una campanya de Nolita -prohibida en alguns països- en què mostrava la model anorèxica Isabelle Caro, que va morir el 2010. El missatge era clar: " No anorexia ". Toscani és el fotògraf de la diferència: "La humanitat vol esperança, fantasia, emoció, sorpresa; hi aspirem. Això és la bellesa".

stats