COSMÈTICA
-ELENA FREIXA

La segona joventut de la Bella Aurora

La marca de cremes que va triomfar a l’Espanya tant dels 30 com dels 40 i els 50 viu ara creixements del 20% i accelera l’expansió a Sud-amèrica

La Bella Aurora Zoom

“PARA JUVENTUD, BELLEZA y lozanía, Bella Aurora cada día ”. És l’eslògan de la marca de cosmètics que va acompanyar diverses generacions de dones a tot Espanya durant els anys 30, 40 i 50. Les falques publicitàries inundaven les ràdios a les llars i les pàgines dels principals diaris de tirada estatal fins a convertir Bella Aurora en la marca que, vinguda d’Amèrica, era el referent entre les dones que buscaven una cara jove i sense taques, gràcies als tractaments despigmentants que encara avui segueixen sent el plat fort de la marca. Bella Aurora Labs viu ara una segona joventut amb creixements ininterromputs durant els anys de crisi al mercat espanyol, i també mirant els mercats internacionals, especialment el llatí, segons explica el director general, Josep Maria Martínez.

Bella Aurora va aterrar a Espanya el 1913 procedent de la localitat nord-americana d’Aurora i de la mà dels laboratoris Stillman. Són seves no només les cremes despigmentants, sinó també els tractaments acneics (sota la marca Lullage) i la primera laca en esprai que es va vendre a Espanya amb el nom comercial de Fixonia, segons recorda Martínez. Bella Aurora gestiona ara aquestes marques llegendàries i també algunes de tercers.

L’èxit de l’empresa ja va ser immediat a la dècada dels anys 20 i en endavant. L’importador a Espanya era l’empresa catalana Gili, que després acabaria comprant la marca als nord-americans. Encara avui, si es passeja pel carrer Balmes, es pot veure sobre l’antiga seu dels laboratoris el cartell que anuncia els productes Bella Aurora, que van dur Gili a la fama. La irrupció dels grans noms de la cosmètica, sobretot francesos, la va arraconar a un segon pla fins que uns empresaris catalans liderats per l’actual director de l’empresa la van comprar a Gili l’any 2000 i van iniciar-ne un rellançament, intentant recuperar la càrrega emocional que encara té. Moltes generacions de dones, segons sosté Martínez, encara recorden Bella Aurora entre els productes de les seves mares o àvies. El director afegeix, però, que han fet una “neteja” de la marca per treure-li el soroll de fons i reorientar-la.

El 40% de les vendes, de 12,5 milions aquest any, els obté dels córners a El Corte Inglés, que donen feina a 70 persones i actuen com a xarxa per arribar a públic de tot l’Estat. Amb la jubilació dels baby boomers es pot anticipar un increment de la demanda, ja que tota una generació entra de ple en l’edat en què les taques a la pell són més comunes després d’anys de prendre el sol. De fet, l’envelliment de la població a Espanya ja comença a notar-se en les vendes, tal com assegura Josep Maria Martínez.

La presència en grans cadenes i centres comercials és l’estratègia que segueix Bella Aurora en l’expansió internacional, que ja l’ha dut a redescobrir l’Amèrica Llatina (un mercat que ja havia abordat en el passat de la mà de Stillman). Bella Aurora és a Colòmbia, i aviat serà al Perú i a Xile. El seu principal mercat americà, però, és i serà Mèxic, segons diu Martínez. En paral·lel, la marca ja ha entrat a Rússia i es proposa explorar l’Índia.