ALIMENTACIÓ
PAULA SOLANAS

La salsa catalana que vol veure món

El fabricant Ikofa, que està entrant al mercat interior amb una nova línia de productes gurmet, intenta en paral·lel una expansió internacional

Els fabricants de salses Ikofa volen donar un nou rumb al negoci i fer-se camí a través del canal retail. La marca està a punt de llançar al mercat una nova línia de salses gurmet per a supermercats, que se centrarà en establiments de proximitat com Condis i Sorli Discau. De moment, oferiran quatre referències: de fruites del bosc, reducció de Pedro Ximénez, bolets i Cafè de París. La directora comercial d’Ikofa, M. Carmen del Jesús, confia que aquesta nova branca els ajudarà a potenciar les vendes al sector hoteler i la indústria alimentària, la seva font d’ingressos principal. “Els grans clients coneixen les marques dels supermercats, però nosaltres som una empresa petita i funcionem més pel boca-orella del sector; ara ens podrem donar a conèixer”, raona. La línia arriba després d’una inversió de 200.000 euros per comprar una màquina per envasar en plàstic.

Ikofa també ha enfortit la seva relació amb el grup de distribució Garau, que els ha permès traspassar les fronteres nacionals. “Aquest any hem aconseguit arribar a Portugal i vendre a una important cadena d’hotels a Lisboa”, explica Del Jesús. Actualment, les exportacions representen tan sols el 2% de la facturació de la companyia, amb clients a Alemanya i la República Txeca. Tot i així, a finals de l’any passat van iniciar una missió comercial a Turquia, on ja han enviat mostres dels seus productes. Ikofa, que compta amb nou treballadors, va facturar un milió i mig d’euros el 2014 -un 5% més que l’any anterior- i preveu que mantindrà les xifres durant el 2015.