Una ruleta per determinar el preu del producte

Payrandom és el nom d'una mena de ruleta virtual que s'integra en una web de comerç electrònic i permet a l'usuari reptar la sort per millorar el preu del producte que vol comprar. Concebut com una eina de màrqueting online , el software permet a les empreses introduir d'una manera divertida la possibilitat de fer descomptes i ofertes, explica Arnau Torné, un dels tres fundadors de Payrandom. La ruleta va associada a un sol producte (no al preu final d'una llista de la compra) i pot ser programada amb set variables de descompte, des del total del preu fins a la gratuïtat.

"Proporcionem una experiència de compra diferent, seguint el concepte de gamification ,que està molt en auge", afegeix Torné. La resta de l'equip està format per Jordi Pineda, economista, i Adrià Muixí, enginyer informàtic. Payrandom ja ha estat validada per Paypal, la popular plataforma de pagament online , cosa que la fa perfectament aplicable en el comerç electrònic de tot el món. El model de negoci es basa a fer que les empreses paguin una tarifa plana, que els dóna dret a utilitzar Payrandom fins a una quantitat determinada de transaccions, o que recorrin a la nova eina per a una campanya de màrqueting concreta.

Payrandom també es pot utilitzar en locals i restaurants a partir d'un iPad o un mòbil. De moment, compten amb un crèdit d'Enisa de 50.000 euros i amb un altre de l'ICF de 25.000 euros. Per acabar de desenvolupar la plataforma i potenciar la comercialització necessiten una inversió de 150.000 euros.