ENTRETENIMENT
Empreses 08/02/2015

Els reis d’Eurekakids porten joguines a l’Orient

La cadena gironina de botigues n’obrirà dues a Oman aquest any després d’un salt internacional amb què ha disparat els ingressos un 70% en tres anys

Elena Freixa
2 min
Els reis d’Eurekakids porten joguines a l’Orient

LES JOGUINES I jocs educatius d’Eurekakids desfan el camí dels Reis i preparen el seu primer viatge cap a l’Orient amb la futura obertura de dues botigues a Oman. Les dues franquícies que posaran en marxa són la primera parada en l’expansió cap als països àrabs que l’empresa gironina s’ha proposat per als pròxims anys, tal com explica el seu fundador, Erik Mayol. L’expansió és un aprenentatge cultural i de tot tipus per als mateixos treballadors, que desenvolupen totes les joguines a Girona per vendre-les a diferents mercats: “Hem hagut d’adaptar jocs perquè, per exemple, als països àrabs no hi ha mussols”, explica l’empresari, que va fundar Eurekakids amb la seva dona l’any 2001.

No obstant, el seu pol d’expansió més fort és l’Amèrica Central i Sud-amèrica. Eurekakids acaba de fer els primers passos a Mèxic i té previst obrir-hi deu botigues el 2015. La xarxa de botigues es completa amb establiments a Colòmbia i Panamà i ja exploren Xile i el Perú.

En només 13 anys Eurekakids s’ha fet un petit imperi que arriba a 151 punts de venda (entre propis i franquiciats) i que s’ha estès seguint una estratègia de “taca d’oli”, segons Mayol. L’empresa ha incrementat la facturació gairebé un 70% només en els tres últims anys, fins als 30 milions d’euros del 2014, i conviu amb els gegants de la joguina (grans multinacionals) a base d’un catàleg propi en què predominen els jocs educatius i materials alternatius als plàstics.

El fundador d’Eurekakids destaca dues grans fites de l’empresa. La primera és haver desestacionalitzat les vendes, fent que el Nadal, tot i que encara concentra més d’un terç de les vendes, ja no sigui tan important en el volum d’ingressos de l’any. La segona és haver demostrat que es pot oferir un preu competitiu a base de materials ecològics: “Hem trencat el mite que la fusta, el cartró o la tela són més cars que el plàstic”. Les joguines d’Eurekakids es desenvolupen a Girona i la producció està repartida per diferents països: des de Tailàndia (joguines de fusta) fins al Marroc i passant per Catalunya, on es fabriquen jocs com els trencaclosques i altres productes a base de cartró.

stats