El racó del consumidor

‘Pop-ups’

Entre el perfum d’un llimoner i el blau de les glicines em trobo amb la Roser i la Flora. La Roser és dissenyadora de moda i la Flora és la florista del meu carrer. Llimoner, glicina, Flora i Roser. Molt floral, tot plegat. La Roser ha instal·lat una pop-up amb la seva col·lecció de primavera/estiu a la floristeria de la Flora. Els vestits tenen entre les plantes un aire d’integració total, de confusió natural. Endur-se un ram de flors i un vestit estampat amb els colors que poca gent com ella sap combinar sembla una cosa de tota la vida. Els clients que entren van majoritàriament en parella. Fa un dia esplèndid, l’aire és fi i el sol de primavera escalfa.

Rosers i Flores

La Roser fa anys i panys que domina l’ofici del disseny de moda. Tenia una empresa, però la crisi del 93 la va obligar a replegar-la, com a tantes altres. Va obrir una botiga al Born, just al costat d’aquest mercat convertit en símbol. Li va posar el curiós nom de Born in Barcelona. És una botiga preciosa, amb una porta giratòria d’Hotel Savoy dels anys 20. Ella segueix al peu del canó. La Flora també és una apassionada de les plantes. Quan arriba la primavera enganxa a la porta dels seus veïns una targeta escrita a mà on hi diu “Benvinguda primavera” i hi penja quatre branquillons.

Mercats

La Roser em diu que les possibilitats de vendre el seu producte al mercat nacional són molt limitades, igual que a l’europeu. Està fent plans d’entrada al mercat rus i als Estats Units. Penso que és una llàstima, hi perdem tots: ella com a empresària i nosaltres com a potencials clients. Una altra iniciativa empresarial limitada per una societat en què la polarització de rendes fa impossible a la majoria accedir als seus esplèndids vestits. Diumenge a última hora, quan ja plega, li pregunto com ha anat la venda. Em diu que millor del que esperava. Més tard, la veig passar amb el seu cotxe negre carregat de peces, tornant al Born.