Empreses 03/11/2013

El racó del consumidor

i
Josep Maria Galí
2 min
El racó del consumidor

Segona mà

L'auge del mercat de productes de segona mà que estem contemplant és conseqüència de diferents tendències de canvi que van en la mateixa direcció. Totes afegeixen carbó a la locomotora del second hand . Si observem aquest mercat en països més desenvolupats, ens adonem que els consumidors consideren la compra d'un producte usat com una alternativa d'allò més normal. Entre les alternatives que es tenen en compte quan es compra, el consumidor es planteja d'una manera gairebé automàtica si cal que el producte sigui nou de trinca o si n'hi hauria prou amb un de segona mà.

Millores

¿Necessitem un ordinador d'última generació? Probablement són pocs els que necessiten tenir l'última tecnologia per raons de rendiment. Potser els dissenyadors i enginyers, que sempre necessiten més potència de càlcul i rapidesa de processament, i que solen estar ben contents quan surt un producte nou i millorat. Però la majoria d'usuaris en tenim ben bé prou amb un producte menys sofisticat, i que encara que sigui usat funcioni perfectament en funció del que li demanem. En el mercat de segona mà trobem una relació utilitat-preu imbatible. Però, compte! Adquirir un producte de segona mà sol comportar molts més maldecaps que un producte nou.

Maldecaps

Comprar de segona mà requereix una gran expertesa... i una bona dosi de confiança. Requereix expertesa tècnica en el producte. Coneixement de les seves característiques. Saber què s'ha de mirar, què és important i què és accessori. I avaluar moltíssimes més alternatives que quan es compra nou. Molta feina i bastant risc. Tot aquest cost en termes de procés de compra s'acaba convertint inconscientment en diners. I finalment ens preguntem allò de "Tants maldecaps per estalviar... quant?" I aquí és quan la confiança en qui ens el ven acaba sent fonamental.

stats