EMPRENEM
Empreses 20/10/2013

El racó del consumidor

i
Josep Maria Galí
2 min

BarcelonaEquilibri

L'Ajuntament de Barcelona en els últims 30 anys -inclòs el partit que governa actualment- s'ha caracteritzat per defensar el comerç de proximitat, mal anomenat petit comerç , com a element bàsic d'una economia socialment responsable i ambientalment sostenible. L'equilibri que s'ha assolit a Barcelona, i en general a Catalunya, entre els interessos i la pressió dels operadors de grans superfícies comercials i la promoció i defensa dels comerciants de proximitat ha donat lloc a una ciutat equilibrada des del punt de vista comercial. No hi ha hagut grans destrosses de trama urbana i tot plegat fa pensar que no tot s'ha fet malament en aquest país en els últims anys.

Alarmes

Últimament alguns moviments ens fan preocupar. La Roca del Vallès demana ser municipi turístic i es permet que una flota d'autocars surtin de Barcelona per portar els turistes al centre comercial adjacent al municipi. S'autoritza un altre village a Viladecans. No cal dir que l'alcalde no trigarà gaire a demanar la qualificació de municipi turístic: sens dubte Viladecans i la Roca són indrets must visit per als que vénen a passar uns dies a casa nostra. Tot plegat fa sospitar que qui governa ara té una idea més aviat difusa i poc coherent del que suposa defensar un model comercial, un o altre, el que sigui.

Incoherència

Els responsables de comerç d'aquest país tenen l'obligació política de definir-se, d'explicitar quin model de comerç i de turisme volem, de fer apostes valentes i dur-les a terme. No s'hi val fer-ho tot per consens , ja sabem com funciona això del consens: avui per tu i demà per mi. No cal fomentar que es portin turistes a Viladecans o a la Roca perquè es deixin els calés a les butxaques d'una multinacional amb un enorme poder de promoció. Qui necessita ajuda és qui fa viure els centres urbans, qui cuida cada cantonada, qui fa ciutat i, a més, és capaç de fer bons negocis.

stats