NICOLA PADOVAN

Les plomes de Moncler

Fundada el 1952 a Grenoble, convertida en fenomen a Itàlia als anys 80 i a punt de desaparèixer pocs anys després, la marca Moncler va ser comprada finalment el 2003

per Remo Ruffini, un italià rebel i negat per als estudis. Avui factura prop de 500 milions d'euros, i tenint en compte que fa deu anys només en facturava 45, comprendreu que es tracta d'un veritable miracolo italiano que va rebre la seva beatificació el primer dia que va sortir a la Borsa de Milà: el preu de l'acció va pujar un 47% i el valor de l'empresa es va situar prop dels 3.700 milions d'euros. De totes les peticions de compra, només una tercera part han pogut ser acceptades. Entre aquestes peticions destaquen noms com Ermenegildo Zegna, Renzo Rosso (Diesel) i Amancio Ortega. El luxe funciona cada cop més en un món on els nous rics multipliquen les possibilitats de negoci de marques històriques. Moncler, amb els 130 milions de tones de plomes que cada any compra per produir les seves jaquetes, val ara la meitat que Fiat.