ALIMENTACIÓ
ALBERT CADANET

Triomfar allà on McDonald’s ha fracassat

B-Crek és una cadena de menjar ràpid nascuda a Olot que aposta pel producte local i que ja estudia entrar en altres ciutats catalanes

Triomfar allà on McDonald’s ha fracassat Zoom

A la Garrotxa, trobar un establiment de les cadenes de menjar ràpid més populars és una missió impossible. Cap Burger King, cap KFC i tampoc cap local de l’omnipresent McDonald’s. La marca de referència a la zona és B-Crek, un servei de fast food que opta pel producte local i s’allunya del concepte del menjar porqueria. Segons la mateixa empresa, el 80% dels plats contenen productes típics de la comarca i més de la meitat de les compres es fan a proveïdors de quilòmetre zero.

Aquesta iniciativa va néixer de la mà de Josep Colomer i Josep Maria Nogué, dos companys d’estudis que van obrir el seu primer local l’any 2001 al centre d’Olot. “Molta gent ens coneixia i les expectatives eren altes”, recorda Colomer. Possiblement es van complir. El 2006 va facturar poc més de 260.000 euros, mentre que el 2016 aquesta xifra va augmentar fins als 1,6 milions.

L’expansió del negoci va arrencar l’any 2005 i tot es deu, precisament, a la fallida del primer i únic McDonald’s que s’ha obert a Olot fins ara. La cadena nord-americana va aterrar a la capital garrotxina el 2003, però va haver de tancar al cap de dos anys per falta de clients. De fet, en el moment de la inauguració diversos veïns del municipi van protestar per l’arribada de la franquícia. El local el va ocupar B-Crek i hi va obrir el seu segon restaurant.

Des de llavors, l’empresa catalana ha continuat ampliant les línies de negoci: els últims anys ha afegit productes aptes per a celíacs, plats vegans i vegetarians, entrega a domicili i organització de càterings per a grans esdeveniments. Segons l’empresa, B-Crek atén entre 100.000 i 150.000 clients de totes les edats. Una ullada ràpida des de fora del local permet veure-hi tant empresaris amb americana com colles de joves.

Encara no hi ha cap pla definit, però a B-Crek ja estudien la possibilitat d’ampliar el negoci a altres zones del territori català com “Girona o Barcelona”. Al costat de les grans cadenes multinacionals, la competència per a aquest negoci amb segell català serà, sens dubte, molt més dura.