DISSENY

Parets per guixar a l’oficina

Una empresa de Barcelona transforma les oficines íntegrament en pissarres per fomentar la pluja d’idees i la creació a la feina

Natàlia Vila
2 min
Parets per guixar a l’oficina

Espais oberts, diàfans, compartits, amb taules de ping-pong, menjadors o sofàs. És l’última tendència en arquitectura per als espais que necessiten fomentar la innovació o la creació a la feina: els gurus ho anomenen workplace strategy i té l’objectiu d’adaptar l’entorn als treballadors per millorar la generació d’idees i -en definitiva- la producció i els beneficis empresarials. Però encara es pot anar més enllà.

“En un entorn així una pissarra de les de tota la vida ja no funciona”, sentencia Pablo Moreno, un dels creadors de Mipizarra.es. Aquest madrileny de 40 anys ha trobat l’aliat perfecte per a aquests espais de creació i l’ha convertit en negoci: transforma íntegrament aquests espais en una pissarra. “Ajuda moltíssim a fomentar la pluja d’idees”, ven Moreno, i afegeix: “Vam veure la possibilitat d’un nínxol de mercat relacionat amb aquests espais i després d’investigar molt vaig veure que als Estats Units ja tenien la solució”.

Es tracta d'una pintura que s’aplica sobre qualsevol superfície llisa i que permet guixar-hi al damunt i, fins i tot, imantar-la per poder adherir-hi coses. Això multiplica els espais on es poden plasmar i compartir idees. “Una paret, una taula, algun altre moble o darrere d’una porta, on vulguis -explica Moreno-. La que dóna més joc és la pintura transparent, perquè permet mantenir l’aspecte que ja tenia l’espai i alhora rotular-hi al damunt”. Moreno va convèncer la seva cunyada que importar aquest producte -que fa vint anys que s’utilitza als Estats Units- i aplicar-lo podia ser un bon negoci.

Van arrencar al mes de març amb una seu a Barcelona i una inversió inicial de 50.000 euros. Nou mesos després ja tenen una plantilla de vuit treballadors, calculen que tancaran l’any amb una facturació de 250.000 euros i esperen duplicar-la l’any que ve. “Hi ha molts àmbits interessats en aquest producte: empreses, escoles, universitats, centres per a nens i cuines i tot, perquè els serveix per apuntar receptes”, explica Moreno. Fins i tot el Museu Antropològic de Madrid els ha fet un encàrrec: volen decorar una de les seves parets amb aquest material per fomentar la participació dels visitants.

Moreno ha treballat durant anys al sector químic i de la pintura, i la seva cunyada -i sòcia-, Montserrat Isart, és advocada i fa les funcions de gestora. “Ella ho va veure molt clar; quan li vaig explicar el projecte que tenia al cap li va interessar molt la idea, i de fet és ella qui em va animar. Ens hi vam llançar de cap”, explica el creador de Mipizarra.es. Actualment importen la pintura, la venen i ofereixen el servei d’aplicar-la, però ja es plantegen més opcions: “Volem posar la pintura en venda amb una botiga online i una explicació perquè els clients ho puguin fer ells mateixos si ho prefereixen”, explica Moreno.

El problema més gran amb què es troba l’empresa, segons Moreno, és que “la gent no sap que hi ha aquesta solució; aquí a Espanya som els únics, de moment”, remarca Moreno, alhora que admet: “Segur que aviat ens surten competidors”.

stats