ALIMENTACIÓ

L’auge de les intoleràncies alimentàries convertit en negoci

La cadena de supermercats Tribu Woki aprofita la sensibilització pels hàbits de menjar saludables i s’expandeix

Natàlia Vila
2 min
L’auge de les intoleràncies alimentàries convertit en negoci

Tofu, seitan, quinoa, cúrcuma o llet d’arròs ja no són paraules estranyes a la llista d’anar a comprar de molts catalans. La sensibilització per dur uns hàbits saludables i en relació a les intoleràncies i les al·lèrgies alimentàries -encara que no siguin mèdicament diagnosticades- ja fa anys que han fet proliferar negocis com els supermercats bio. Aquest canvi en l’actitud respecte a aquests temes ha fet que la cadena Tribu Woki faci un pas endavant. El seu fundador, l’argentí Guido Weinberg, va començar fa deu anys amb una petita parada de menjar ecològic cuinat amb wok al costat de la platja, a Barcelona, i ara ja es planteja plantar cara a l’empresa principal del sector, Veritas. La companyia té sis botigues a la capital catalana i vuit restaurants, i espera doblar la xifra de supermercats durant l’any que ve.

“Ja tenim tres supermercats en vies d’obertura i seguim buscant locals per cobrir més barris”, explica Guido Weinberg. “Encara som petits, busquem sobretot la familiaritat i oferir una experiència diferent en la compra. Fins ara era un sector que es coneixia poc, però cada vegada hi ha més consciència que moltes al·lèrgies i intoleràncies vénen per una alimentació errònia”, afegeix. Weinberg admet que a escala empresarial Catalunya encara “va en bolquers” pel que fa a aquest sector, si es compara sobretot amb Alemanya o França: “Anem 10 o 15 anys enrere, però nosaltres volem ser un dels jugadors del futur del sector”, explica Weinberg.

L’obertura de cada supermercat costa entre 300.000 i 500.000 euros, que es financen completament amb diners propis: no fan franquícies. “Reinvertim en locals nous tot el que guanyem perquè creiem que ara és el moment”, assegura Weinberg. Tribu Woki ofereix fins a 4.000 referències alimentàries de productes 100% ecològics o de proximitat. “La carn i els formatges són dels Pirineus”, explica el fundador d’aquests supermercats, alhora que remarca que mantenir hàbits saludables, menjar sense conservants o eliminar de la dieta algunes proteïnes com el gluten no hauria d’estar associat a limitar la capacitat d’elecció. “Volem oferir la màxima varietat perquè no volem imposar productes, volem que el client tingui l’opció de triar”, conclou.

stats