APLICACIONS

Un paradís virtual que atipa ja 200.000 ‘foodies’

Una parella de publicistes està al darrere de l’èxit de Cookbooth, una aplicació mòbil concebuda per fotodocumentar receptes de cuina i oferir una nova eina de comunicació als restaurants

Victor Fortunado treballava de director creatiu en una agència de publicitat fins que fa dos anys va participar en el programa Imagine, un projecte que convida un grup d’emprenedors de tot Espanya a passar una temporada a Silicon Valley. Allà va decidir que havia arribat l’hora de tirar endavant el seu projecte personal: una aplicació per a mòbil que servís per documentar i compartir receptes de cuina entre amics, familiars i foodies -amants del menjar, com ell-, i que alhora fos una nova eina de comunicació per a xefs, restaurants i bloguers de cuina. “La idea se’ns va ocórrer mentre intentàvem fotodocumentar com fèiem unes galetes seguint una antiga recepta familiar”, rememora Fortunado, cofundador de l’aplicació Cookbooth juntament amb la seva parella, la Malwine, publicista alemanya. La start-up, ubicada a Barcelona, té dos socis més: l’Ivan, xef de cuina i expert en restauració, i l’Aldo, expert en producció audiovisual.

L’aplicació, llançada l’agost passat, “està pensada com una eina perquè els xefs puguin gestionar i promocionar el seu coneixement”, explica Fortunado. Actualment té prop de 200.000 usuaris a tot el món, la majoria a Espanya, Alemanya, el Regne Unit, Mèxic i el Brasil, i prop de 12.000 receptes fotodocumentades. Entre els primers usuaris de l’aplicació -gratuïta, excepte alguns serveis addicionals, com l’accés offline - destaca el restaurant Betlem, a Barcelona. Cookbooth també ofereix serveis de consultoria de comunicació i imatge per a restaurants i marques d’alimentació.

Concebuda com una barreja entre Instagram, Pinterest i “LinkedIn per a xefs”, l’aplicació permet fotodocumentar la recepta pas a pas, seguir altres usuaris, fer likes, deixar comentaris i compartir receptes a altres xarxes socials. També permet crear una llibreria personal a partir de les receptes de l’usuari o incorporant-ne altres de xefs i foodies de tot el món.

Els emprenedors van presentar l’aplicació en l’última fira Alimentaria i actualment estan intentant tancar una primera ronda d’inversió. El model de negoci també compta amb els ingressos per publicitat. Entre els plans de Cookbooth hi ha contractar talent i obrir noves oficines a Londres i Silicon Valley.