‘PORCA MISERIA’

La democràcia fa marca

En els últims dies hem assistit a una acceleració en la popularitat de la marca Catalunya. I, en certa manera, també de la marca Espanya. La primera ha aconseguit una notorietat mai vista fins ara (fins i tot a la Casa Blanca!) i la segona ha reafirmat característiques que la identifiquen des de sempre, com la fe cega, la immutabilitat dels propis principis i la intransigència en l’acció de l’Estat. És innegable que, entre les dues, la simpatia de l’opinió pública mundial va cap a Catalunya i la seva gent, però no s’ha de descartar que hi hagi institucions o empreses seduïdes pels músculs que ensenyen des de Madrid. Quins valors podem aprofitar per a la marca autòctona aquesta tardor catalana? Segurament el valor, jove, de la democràcia, que tant agrada a les marques més apreciades. Prenem per exemple l’anunci de Toyota (5 milions visites a la web) en el qual es diu: “No és possible que només puguem opinar cada 4 anys, no és suficient. És cada dia, amb els nostres actes, amb les nostres decisions quan construïm el món”. Com avui.