RETWEETS

WhatsApp té a punt els xats amb anuncis

La premsa tecnològica internacional encara no hi ha dedicat ni un breu, però si hem de fer cas dels titulars locals de dijous passat, el 90% dels internautes espanyols ja no dormen d’impaciència per l’arribada de la nova versió de les aplis de WhatsApp: mitjançant una filtració s’ha sabut que permetran esborrar missatges dels xats -fins i tot en el telèfon del destinatari- quan el remitent es penedeixi d’haver-los enviat. No queda clar si es podrà fer només amb els missatges encara no llegits o amb tots, però en el punt de la conversa on hi havia el missatge revocat hi quedarà un avís de la seva retirada. Això promet un allau de retrets de l’estil “Què és això que no has volgut que llegeixi?” que ens farà enyorar aquells “Sé que m’has llegit, per què no em dius res?” Fa anys que als xats de BBM, Skype, Facebook Messenger i altres serveis es poden revocar missatges, però l’hegemonia de WhatsApp aquí fa que l’expectació sigui alta.

En canvi, ha passat sense pena ni glòria un altre aspecte de la mateixa filtració, procedent d’un usuari que està provant la futura versió 2.17, que és la que deixarà sense servei els models més antics de mòbils Android i Nokia -als BlackBerry els han prorrogat l’agonia uns mesos- i que hauria de sortir abans que acabi l’any. Aquesta altra novetat és el futur servei WhatsApp for Business, que exposarà els usuaris a rebre notificacions d’empreses i organismes que segueixin i anuncis de les marques que tinguin en el seu punt de mira perfils com el seu. Ja hi ha companyies i botigues que es comuniquen per WhatsApp amb els clients, però haver de fer-ho des del mòbil no permet industrialitzar la comunicació. El nou servei, però, es podrà gestionar des d’ordinadors i sistemes de CRM. Pot ser l’estocada definitiva als SMS publicitaris. A diferència d’aquests, els missatges de WhatsApp tenen una propietat clau: la confirmació de lectura. Així els anunciants podran pagar només pels missatges que hagin sigut llegits per les víctimes.