‘PORCA MISERIA’

Black Friday. Encara tu.

Han passat 23 dies des d’aquell dia tan assenyalat anomenat Black Friday. Ningú en parla, ja, però els seus efectes, en la conducta dels consumidors i en la facturació dels comerços, són ara més clars.

Les vendes, després del 25-N, han baixat, així de simple i clar (em parlen d’una caiguda d’un 40% en el volum de clients). No podíem esperar cap altra cosa, perquè el públic no és ximple i s’ha adaptat de seguida a la liberalització dels descomptes a les botigues. Queda lluny l’època de rebaixes ben definida a final de temporada. Ara la guerra pels descomptes és oberta i ha provocat una caiguda del marge, que exigeix una compra més gran, a benefici dels gran operadors en el mercat. I no totes les multinacionals estan preparades per a aquest escenari, relativament nou. Només unes quantes (Inditex in primis ) ho estan, però la situació ja ha afectat els resultats de Mango. Proposo restaurar les temporades de rebaixes com una mesura social: el model de més consum i menys marge és insostenible per al planeta.