06/12/2015

Les ombres del Black Friday

1 min

Ara que han passat uns dies podem analitzar amb calma les dades de vendes del Black Friday. Si d’una banda els ingressos del cap de setmana de descomptes van anar bé, l’arrencada de la setmana següent ha sigut molt fluixa, en comparació amb l’any passat. Sembla, doncs, que els guanys en facturació que hem viscut apuntant-nos amb entusiasme a aquesta iniciativa es poden perdre en els dies posteriors. A més, hem de tenir en compte que les vendes del Black Friday sovint tenien descomptes del 20% o del 25%. Estem oblidant la cosa més important per a un empresari: el marge! Si seguim actuant així entrarem en un cercle viciós d’augments de la facturació i de baixades del marge, amb la consegüent necessitat de vendre cada cop més per poder cobrir els costos (que sempre pugen). Iniciatives com aquestes semblen estudiades per afavorir les vendes online, les grans beneficiades de tot aquest tripijoc, sense oblidar els fabricants. Com s’hi podrà adaptar el comerç tradicional?

stats