Empreses 14/04/2013

Daniel Corsten: "Les ofertes perden pes a favor del preu baix"

D.s.u.
1 min

BarcelonaLa crisi a Espanya ja és madura. Com ha canviat el consumidor aquests anys?

Després de quatre anys de crisi, ara mateix a Espanya tots els consumidors són molt més conscients del preu que abans.

¿I com s'han adaptat a la situació els venedors?

Les ofertes han anat perdent pes a favor del preu baix cada dia. És una estratègia que ha funcionat molt bé a Mercadona, perquè a Espanya els consumidors són menys sensibles que en altres països, com el Regne Unit i els Estats Units, a les ofertes puntuals.

I les promocions que queden, han canviat?

Sí. En general els venedors s'han adonat que és millor fer poques ofertes, però molt importants, amb gran descomptes, que no tenir molts productes en oferta però poc rebaixats.

Vostè ha estudiat la compra per impuls. ¿L'hem reduït en la crisi?

En principi hauria de semblar que sí, però també és una manera d'estalviar, si s'aprofiten les ofertes.

Daniel Corsten és professor d'IE

stats