RETWEETS

El núvol d’internet és a Seattle

Entre l’allau de presentacions de resultats trimestrals del sector tecnològic encara no havíem tingut ocasió de comentar els d’Amazon. Les tres grans xifres: 22.720 milions de dòlars de facturació, un 15% més que el 2014, i 57 milions de pèrdues. Tot i això, la cotització de les accions de l’empresa va pujar un 15%, i va assolir el nivell més alt de la seva història: Jeff Bezos, el fundador d’Amazon, va incrementar en més de 4.000 milions la seva fortuna personal en un dia.

La clau de tot plegat és una dada fins ara inèdita. Per primera vegada, l’empresa ha declarat el volum de negoci de la seva divisió Amazon Web Services (AWS), que lloga potència de procés i espai d’emmagatzematge a empreses, perquè puguin aprimar els centres de càlcul propis o fins i tot prescindir-ne. Fins ara tothom pensava que AWS era un forat negre per on Amazon perdia diners a cabassos, però resulta que en guanya: 265 milions el primer trimestre sobre 1.570 milions de dòlars de facturació, el 7,5% del total de l’empresa. De fet, és probable que Bezos hagi decidit publicar les xifres d’AWS precisament per suavitzar el fet que el conjunt de l’empresa segueix perdent diners 20 anys després de ser creada.

D’altra banda, la publicació confirma les estimacions sobre el domini d’Amazon en el negoci de la informàtica al núvol, amb una quota de mercat que supera la suma dels seus quatre rivals més immediats: Microsoft, IBM, Google i Salesforce. És curiós que les dues principals empreses del ram tinguin la seu a Seattle, separades pel llac Washington. En canvi, no podem dir exactament quants milions de facturació les separen, ja que Microsoft comptabilitza de manera diferent els seus ingressos per serveis al núvol, però la proporció entre les dues empreses varia segons qui ho compti: el triple per a Synergy Research i 10 vegades segons Deutsche Bank. Fins i tot hi ha qui pronostica que Amazon no trigarà a separar AWS com a empresa independent.