SERVEIS
Empreses 27/09/2015

Un netejador de la llar a només dos clics

La catalana Clintu és una ‘start-up’ que ha creat una plataforma ‘online’ per contractar serveis domèstics i espera superar el milió d’euros en el primer any

Elena Freixa
2 min

Contractar una persona perquè faci les feines de la llar sovint es fa recorrent als contactes -el boca-orella- o provant sort amb anuncis classificats. Per encertar la tria, una start-up catalana ha creat una plataforma online que permet contractar de manera flexible aquests serveis i contrastar les valoracions que fan altres usuaris d’aquella persona en concret. Clintu permet contractar un netejador o netejadora “en dos minuts” i amb màxima flexibilitat horària, explica Àlex Espel, fundador de l’empresa. En l’era daurada del comerç electrònic, en què els consumidors cada cop estan més familiaritzats amb la compra de productes per internet, el lloguer de cotxes o pisos i la contractació de vacances a l’altra punta de món, el sistema de Clintu “té tot el sentit”, explica Espel. L’acceptació ha sigut molt bona en els primers passos del projecte, amb creixements mensuals que arriben al 50% i el 60%.

Des del seu naixement, a finals de l’any passat, l’empresa ha anat fent forat i ja arriba a més de 2.000 llars a Barcelona i l’àrea metropolitana. “Les contractacions creixen molt de pressa i aquest setembre, per exemple, hem notat un repunt molt important”, explica. Això fa que les previsions d’ingressos de la companyia se situïn per sobre del milió d’euros en aquest primer any i es dupliquin de cara al 2016.

El vessant tecnològic de Clintu permet una expansió territorial àgil a la resta de l’Estat. Tot i haver començat a operar a Barcelona i la seva àrea metropolitana, la plataforma compleix nou mesos i ja opera a la ciutat de Madrid. Abans que acabi l’any, segons el fundador, ja haurà començat a funcionar a Saragossa i a València. L’empresa prepara una versió més potent i completa de la web per millorar el servei als milers d’usuaris que espera.

Espel defensa que la plataforma no és un basar en què només es casa oferta i demanda de serveis de neteja i planxa, sinó que hi ha un cribatge dels candidats. “Només acceptem un 5% de totes les sol·licituds que rebem de persones que s’ofereixen a fer aquestes feines”, sosté. Així, es garanteixen uns estàndards per mirar de satisfer les expectatives dels clients que busquen aquests serveis. “Clintu no està pensada per ser un servei exprés d’un dia que has fet una festa i vols netejar casa teva, sinó que pensa més en un servei estable, setmanal o amb més freqüència”, defensa el fundador. És per això que la satisfacció de l’usuari és important perquè es creïn llaços estables entre els clients i les persones que trien perquè els ajudin a casa.

stats