MODA
Empreses 21/12/2014

El metacrilat arriba al ‘prêt-à-porter’

Una jove arquitecta està darrere de Kiwi+Pomelo, una marca de bosses que uneix disseny i moda per crear peces úniques i personalitzables

Patricia González
3 min

Núria Hernández té 25 anys i acaba de llançar la seva pròpia marca de moda. Seguint l’estela de l’arquitecte i dissenyador de sabates Zaha Hadid, la Núria, que també ha estudiat la carrera d’arquitectura, ha trobat una via alternativa a la seva professió lligada al disseny. La seva marca, Kiwi+Pomelo, se centra en les bosses, el seu producte estrella, però també inclou bijuteria i fundes per a mòbils. I què la fa diferent? El material. Tots els seus dissenys es fabriquen amb metacrilat, un material utilitzat fins ara en construcció i producció industrial.

“Amb la carrera d’arquitectura vaig descobrir aquest material i totes les seves possibilitats pel que fa als colors, les textures i els reflexos”, explica Hernández. Tot i que la utilització del metacrilat ha estat bàsicament industrial, també ha començat a integrar-se en joieria, un concepte que vol vincular a les seves bosses: “El meu propòsit és que sigui com una joia, però no una joia convencional, així que m’he allunyat del clàssic or i plata, i aprofito els meus coneixements dels materials arquitectònics”.

El concepte joia també es reflecteix en el preu de les bosses, ja que “tota l’execució, els materials i el tipus de tall [a làser] són molt cars”, admet. A tots aquests factors cal sumar que són bosses fetes a mà. “Faig cada bossa personalment i és un temps dedicat que també és costós”, exposa Hernández.

La dissenyadora creu que les bosses tenen un valor afegit perquè “es poden fer productes únics, ja que són personalitzables”. Aquesta marca permet al client demanar que un dibuix propi quedi imprès a la carcassa de la bossa. Segons diu, una fundació ja li ha demanat un disseny relacionat amb la seva activitat. I el fet que aquestes bosses puguin ser personalitzables fa que puguin anar destinades a dones d’entre els 20 i els 70 anys, segons la seva impulsora. “Tot i que hi ha gent que utilitza la bossa diàriament, el seu disseny està pensat per a festes o ocasions especials”, explica Hernández.

La seva estratègia de distribució comprèn la venda online a través de la seva pàgina web, però també a través de l’establiment físic Luxury&co. “És una botiga que busca noves tendències i productes poc comuns”, diu Hernández. A més, la dissenyadora també destaca el fet que està especialitzada en el món de les relacions públiques, de manera que l’ajuden a posicionar-se. “Busquen l’essència de la marca i com transmetre-la; en una botiga qualsevol això no ho pots aconseguir”. Tot i això, aquesta jove emprenedora avança que aquesta campanya de Nadal pretén començar a distribuir pel Born, ja que creu “que hi podrien encaixar prou bé”.

En els últims temps el mercat de la moda ha trobat una nova forma de publicitat a través de les blogueres, i la marca Kiwi+Pomelo no n’ha quedat al marge. “Moltes blogueres, fins i tot italianes i holandeses, m’han escrit per poder provar el producte i penjar-lo a la seva web”, diu Hernández, que explica que algunes d’elles li han arribat a demanar 600 euros per publicació. Però una de les col·laboracions que més l’ha enorgullit fins ara ha estat la proposta d’una artista de crear un disseny compartit.

Actualment aquesta marca l’integra només la Núria, però l’ajuden familiars, amics i la seva parella en coses com el manteniment de la web. “M’agrada anar a poc a poc; créixer massa ràpid implicaria delegar certes funcions en altres persones”, afirma Hernández. “M’implico en totes les fases de la producció i no voldria que es fabriquessin en massa en una factoria on cada dia se’n fessin 100 unitats”, diu la dissenyadora, que vol mantenir la personalitat de cada bossa. “M’encarrego del packaging, de cosir les bosses, de l’interior, de la carcassa... No vull que perdin el punt hand made ”.

stats