E-COMMERCE
Empreses 20/03/2016

Un mercat de segona mà exclusiu per a productes d’Apple

Dos emprenedors de Barcelona creen Manzanapolis, un portal de segona mà especialitzat en dispositius Apple que ja mira cap a França i Portugal

Marc Amat
2 min
Un mercat de segona mà exclusiu per a productes d’Apple

Les cerces del concepte segona mà a Google es van disparar amb l’arribada de la crisi; les cerques d’Apple Appletambé ho van fer. L’economista Albert Ruiz ho va detectar i va decidir ajuntar els dos conceptes per crear Manzanapolis, el mercat de segona mà en línia més gran de l’estat espanyol pensat tan sols per a la compravenda de productes del gegant tecnològic de Palo Alto. S’hi poden trobar des dels últims models de telèfons iPhone fins a ordinadors portàtils de diverses especificitats, passant pels últims productes llançats per la companyia, com els Apple Watch.

La plataforma va néixer el setembre de l’any passat i, des d’aleshores, ja han fet d’intermediaris en més de 200 transaccions, que es tradueixen en un volum de 50.000 euros. Segons el seu director executiu, la clau de l’èxit consisteix a “oferir seguretat i comoditat” al consumidor de productes de segona mà, dos termes que sovint són “els grans absents en aquests tipus de plataformes”, reconeix Ruiz.

Botigues especialitzades en tecnologia també poden posar a la venda els seus productes en aquest portal. “Quan algú decideix comprar un dels dispositius, ens fa el pagament directament a nosaltres. Tot seguit, notifiquem al venedor que s’ha venut un dels seus articles i li facilitem el servei de transport. Quan el comprador ha rebut el seu dispositiu, disposa de tres dies per comprovar que funciona i que és el producte que havia demanat. Si tot és correcte, desbloquegem els diners i els entreguem al venedor, quedant-nos una petita comissió”, explica el seu director executiu.

Actualment, Manzanapolis té més de 1.000 visites diàries i en els seus cinc mesos de vida ha crescut un 35% mensual. Un creixement que està anant tan ràpid com la seva posada en funcionament. Si el servei es va inaugurar el setembre del 2015, la idea va aparèixer tan sols sis mesos abans.

“Quan vaig detectar el potencial que podia tenir un marketplace de segona mà especialitzat en productes d’Apple, vaig córrer a explicar-ho a un dels professors del màster en digital business a Esade que havia fet: li va encantar”, relata Ruiz. De seguida s’hi va afegir també el seu segon soci, Mario Espósito, informàtic i enginyer. “Ens vam tancar sis mesos a dissenyar i provar el desenvolupament de la plataforma”, recorda el directiu.

Ara, després de la bona acollida de Manzanapolis, la companyia ha fet pública la seva intenció d’irrompre al mercat portuguès i francès aquest mateix estiu. “Volem explorar nous mercats per seguir creixent -argumenta Ruiz-. Tenim molt bones expectatives de penetració en aquests dos nous mercats, on hi ha més presència dels dispositius Apple que a l’estat espanyol.

Justament, per finançar aquesta expansió internacional, l’empresa està actualment immersa en una ronda de finançament que li ha de permetre facilitar la penetració als dos nous països. Per donar-se a conèixer, Manzanapolis ja va ser present a la Innovation Zone de l’eShow Barcelona, una de les fires d’ e-commerce més importants del sud d’Europa i de l’Amèrica Llatina. Alhora, l’empresa està desenvolupant una aplicació per a telèfons mòbils que els posi al mateix nivell que projectes similars com Wallapop o eBay per eixamplar, així, la seva quota de mercat.

stats