F.M.C

Una inversió a llarg termini

Les pop-up stores han arribat per quedar-se. El seu objectiu principal és “cridar l’atenció i fer sentir al client la filosofia de la marca”, segons Panambí Martínez, directora de Pop Up Store Spain, una empresa especialitzada en la instal·lació d’aquest tipus de comerços. La inversió mínima a l’hora d’obrir una botiga temporal és d’uns 3.000 euros, i el màxim variarà en funció de l’impacte que es vulgui aconseguir. La directora de la companyia assegura que aquestes botigues efímeres, que s’instal·len amb una durada de dies o mesos, “són més rendibles que un establiment permanent”. A l’hora d’apostar per aquests espais temporals cal tenir en compte que “el local suposa la major part de la inversió, independentment de la durada que tinguin”. Per calcular el pressupost també s’ha de tenir en compte l’adequació de l’establiment i una bona campanya de comunicació. Però la instal·lació d’aquests punts de venda no tenen un retorn econòmic immediat, ja que el seu principal objectiu no són les vendes, sinó “tenir repercussió”. Panambí, que ha creat pop-ups per a marques com Casio, Privalia i Germinal, veu el sector de la moda com el més beneficiat d’aquesta nova tendència. No obstant, aquesta fórmula s’està fent un lloc en altres àmbits, com l’art o la gastronomia. La intenció sempre és la mateixa: fer sentir el públic privilegiat per ser al lloc adequat i en el moment precís.