AUTOMOCIÓ
ALBERT CADANET

Cotxe nou en un sol dia i sense trepitjar el concessionari

Carnovo és una web que compara les millors ofertes disponibles en una xarxa de 800 concessionaris

Cotxe nou en un sol dia  i sense trepitjar  el concessionari / IDOIA VALLVERDÚ Zoom

Nombroses visites a concessionaris i setmanes de quilòmetres. Trobar la millor oferta per comprar un cotxe és tota una odissea, però aquest mètode podria tenir els dies comptats. Fa poc més de quatre mesos que una plataforma amb arrels catalanes va sortir al mercat per “revolucionar” el mètode de compra d’automòbils.

Aquesta start-up s’anomena Carnovo i, com moltes altres iniciatives, va néixer a partir d’una necessitat personal. Tres treballadors van canviar de centre laboral i tots tres buscaven un cotxe nou. Després d’adonar-se de les mancances i complicacions de la qüestió van decidir posar fil a l’agulla i desenvolupar la tecnologia necessària per crear el primer comparador d’ofertes de cotxes nous a Espanya.

En poc més de dos minuts els usuaris de Carnovo omplen les diferents opcions que els demana la web: model de cotxe que prefereixen, tipus de combustible o color són alguns dels camps requerits. A partir d’aquí, els clients introdueixen el seu codi postal perquè l’algoritme filtri les ofertes en funció de la proximitat. En menys de 24 hores, els futurs compradors disposen de les cinc millors ofertes que es desprenen de la plataforma. La gran majoria de resultats es troben en un radi de pocs quilòmetres, però de vegades els desplaçaments poden ser més llargs. “Si el client està disposat a desplaçar-se per una millor oferta, també ho ha de saber”, apunta Ferran Jover, director general i cofundador de l’empresa.

Segons la mateixa companyia, el client s’estalvia uns 4.000 euros de mitjana sobre el preu de compra. El portal web compta actualment amb 20 marques i més de 800 concessionaris repartits entre Barcelona, Madrid i la costa del Mediterrani. No obstant, la firma ja estudia ampliar horitzons i expandir la seva presència a territoris com Andalusia, el País Basc o Galícia, no tan sols per exigència dels compradors sinó també per demanda dels mateixos concessionaris. Carnovo també funciona com una mena de TripAdvisor d’aquests establiments. “Els clients poden donar una puntuació al concessionari, que també influeix a l’hora de filtrar els resultats”, explica Jover.

A banda d’això, Carnovo també compta amb una altra via per aconsellar els compradors i estalviar-los costos. Cristian Cano, pilot de proves i campió de les 24 Hores de Barcelona, gestiona el canal de YouTube de l’empresa. Cano hi compara diferents models i fa ressenyes d’alguns dels automòbils més venuts del mercat. El canal té actualment quasi 13.000 seguidors i frega el milió de visualitzacions acumulades en quatre mesos.

Ara mateix, Carnovo suma 50.000 peticions d’oferta i preveu tancar l’any amb un total de 100.000. El creixement actual d’aquesta start-up entra dins els paràmetres que s’havia plantejat. El següent pas, doncs, és consolidar-se. Un dels objectius del projecte és tenir totes les marques més comunes a la plataforma i seguir ampliant la xarxa de concessionaris. A més, Carnovo no tanca la porta a desenvolupar una aplicació per a mòbils. Ara mateix el comparador només es troba disponible en versió web, però Jover treu ferro a aquest assumpte. “Comprar un cotxe és una operació que es fa un cop cada deu anys”, diu.

Tot i ser un servei totalment gratuït per a l’usuari, Carnovo també s’emporta una part del pastís en el procés de compra d’un vehicle. Per cada venda que es tanca gràcies a la plataforma, Carnovo rep una quantitat fixa sobre l’import del vehicle. L’empresa, però, no ha volgut donar detalls de quina és aquesta quantitat i la facturació amb la qual esperen tancar l’exercici.

Carnovo treballa actualment amb concessionaris oficials i, de moment, seguirà apostant primordialment per aquesta línia. Serà qüestió de temps veure si la revolució que promouen repercuteix, de manera positiva o negativa, en la resta de concessionaris del territori.