21/10/2012

Una incubadora de dissenyadors sostenibles

2 min
Una incubadora de dissenyadors sostenibles

Mireia Solsona i Nieves Torres es van conèixer fa dos anys en un programa d'emprenedors de la Generalitat. Solsona, una arquitecta de 31 anys, en procés de reinventar-se, havia creat la seva pròpia marca de roba sostenible i volia expandir el negoci. Torres, enginyera industrial, de 37 anys, acabava de ser mare i li interessava ficar-se en el món de la roba infantil i els teixits orgànics. "Les dues teníem problemes comuns que soles no sabíem com solucionar, així que vam decidir associar-nos", explica Solsona. Treballant juntes es van adonar que molts dissenyadors joves patien les mateixes dificultats que elles: on es poden aconseguir teixits ecològics a bon preu? Com es pot arribar a vendre per internet?

"Molts dissenyadors no aconsegueixen professionalitzar-se per falta de recursos o de coneixements", diu Solsona. D'aquí va sortir la idea de muntar Capipota, una productora sostenible que presta serveis als creadors locals en tota la cadena de valor: des d'assessorament en la recerca de proveïdors fins al desenvolupament de la web i l'aportació de més visibilitat a les botigues online . L'única condició de Capipota és que els dissenyadors siguin "locals i sostenibles", aclareix Solsona. Això implica produir amb teixits ecològics, que la fabricació sigui artesanal (peces úniques) i que respectin el medi ambient i els drets laborals. "Aquesta és la manera de protegir els dissenyadors locals davant les grans cadenes de moda", explica Torres.

Un dels serveis que els dissenyadors sol·liciten més sovint a Capipota és assessorament a l'hora de vendre la seva roba per internet i millorar la visibilitat online . "Als EUA i als països del nord d'Europa hi ha una gran demanda de roba ecosostenible", diu Solsona, que s'ocupa d'introduir les marques de la productora a diverses botigues online i marketplaces de disseny sostenible, com Etsy, la més forta als EUA. Segons Solsona, per aconseguir vendre online és bàsic desenvolupar una bona estratègia SEO (Search Engine Opimization), millorar l'etiquetatge en anglès i buscar acords amb empreses de transport . "El més important és ajudar els dissenyadors a vendre. Si no hi ha venda, no poden continuar produint", explica Torres, que s'encarrega de la gestió financera. Capipota fa de marca paraigua i després cobra una comissió per venda als seus dissenyadors. Aquest any esperen arribar a una facturació de 300.000 euros.

D'altra banda, la productora ha obert una botiga al Born, CoShop, on es mostra la roba de 25 dissenyadors locals de roba ecoètica. La seva intenció és que CoShop acabi sent una cadena de botigues ecosostenibles.

stats