‘PORCA MISERIA’

Cada idioma obre un mercat

L’idioma és una eina de comunicació fonamental per a totes les empreses. Escollir un idioma o un altre defineix automàticament el mercat de referència; fins i tot escriure en el mateix idioma d’una manera o d’una altra ens adreça a públics ben diferents. Per això no entenc el motiu que ha portat l’Ajuntament de Barcelona a fer una campanya en contra del turisme de borratxera en la noble llengua catalana. Un error que, segurament, les empreses dedicades a aquest mercat no cometen. ¿Us imagineu els flyers distribuïts a la Rambla en el nostre idioma? ¿Entendrien els guiris el concepte “barra lliure”?

Podem trobar dues explicacions a aquesta decisió: o a l’Ajuntament pensen que som els catalans qui causem problemes o realment no hi ha hagut ningú al consistori amb mentalitat comercial darrere aquesta campanya. Pot ser que els dos nois que es van despollar pel carrer (¿o és despullar?) a la Barceloneta i van provocar la reacció ciutadana no sabessin llegir en català. Per cert, eren italians.