ALIMENTACIÓ
ELENA FREIXA

La guerra del fideu arriba a la màquina expenedora

GBFoods assaja una prova pilot per servir els seus ‘noodles’ Yatekomo al minut a través del ‘vending’ en universitats i empreses

Una de les noves màquines expenedores de fideus. Zoom

El vendingés un canal molt estès per acostar begudes, aliments i tot tipus de temptacions per matar la gana entre hores als centres de treball i altres edificis, tant públics com privats. Les de refrescos, aigua mineral, snacks i cafè són algunes de les màquines més habituals que s’alineen en passadissos i zones comunitàries. Ara, però, la filera es va fent gran amb la irrupció de nous productes frescos o precuinats. Gallina Blanca vol irrompre també en el vending amb una màquina expenedora, en aquest cas, dels fideus deshidratats i llestos per consumir Yatekomo. A diferència dels vasos que es poden trobar al supermercat, la màquina prepara els fideus afegint-hi l’aigua i el condiment perquè el client només hagi de menjar-se’ls calents en pocs minuts.

L’empresa ha desplegat un pla pilot per veure l’acceptació d’aquesta solució, pensada sobretot per atrapar encara més el públic de consumidors més joves. El testeig es fa en universitats, indrets d’oci on ja hi ha altres màquines expenedores de refrescos, hospitals i també oficines i centres de treball. A Catalunya hi ha cinc màquines distribuïdes en llocs com la Universitat Abat Oliba CEU i l’escola de disseny Elisava, i també se n’està provant l’acceptació en una gran benzinera, segons van explicar a l’ARA fonts de GBFoods.

La guerra del fideu: els ‘noodles’ han revolucionat el mercat dels plats deshidratats a Espanya

L’empresa busca així incrementar vendes del producte que ha sigut el principal vector de creixement de GBFoods en els últims temps: els noodles. La marca és líder de vendes a Espanya amb una quota de mercat del 60%, segons les dades de la consultora Nielsen. La seva irrupció i l’entrada d’altres competidors amb el mateix format dels fideus deshidratats servits ja en un recipient on només cal afegir-hi aigua és un filó que Gallina Blanca vol aprofitar acostant-lo més encara allà on són els consumidors potencials.

A Espanya es van vendre quasi 42 milions de dosis de noodles deshidratats el 2014, tant en sobre com en gots. Fa només cinc anys els noodles eren un terç de les vendes dins el segment de deshidratats i avui són el motor de la categoria i representen el 75% del negoci. Els 13 milions d’euros de vendes del 2011 s’han multiplicat gairebé per quatre i els experts els auguren encara més creixement en els pròxims anys.