AUTOMOCIÓ
ELENA FREIXA

El gran basar digital del motorista

Motobuykers és un portal de comerç creat per quatre amics igualadins fa cinc anys, que avui factura sis milions i funciona a França i Itàlia

El gran basar  digital del motorista / I.V. Zoom

Els motoristes tenen el seu Privalia particular per poder-hi comprar tot tipus de roba, equipació i complements per a ells i els seus vehicles. Motobuykers és el projecte que quatre amics d’Igualada aficionats a les motos van aixecar fa cinc anys i que avui és un portal de referència a Espanya, amb més de 800.000 motoristes registrats, explica Èric Ubals, director general de Motobuykers. El seu catàleg inclou desenes de milers de referències de 130 marques, tant internacionals com catalanes. Hi ha des de jaquetes i guants fins a retrovisors, intercomunicadors o baguls per al transport d’equipatge en moto, explica.

En només cinc anys i amb el fantasma de la crisi a sobre, l’empresa ha sabut fer-se un lloc i aprofitar el creixement del comerç electrònic per posicionar-se. “Vam detectar que no existia una opció com aquesta, un model vertical que permetés dirigir-nos directament al client i oferir-li els millors preus en els productes d’equipació i complements”, explica el responsable de màrqueting, Fernando Serrano.

L’empresa ha trobat el seu lloc apostant per aquest nínxol i ha ampliat el seu negoci no només centrant-se en les grans ofertes i promocionant les marques, sinó també apostant per ser la botiga online on els motoristes poden adreçar-se a l’hora d’adquirir altres productes.

Aquest any les vendes experimentaran un impuls de més del 33% i superaran els sis milions d’euros. “Els creixements han sigut molt importants perquè fa dos anys estàvem venent dos milions d’euros i en un any vam més que duplicar, fins als 4,5 milions”, explica Ubals. La plantilla ha evolucionat en consonància amb aquest creixement i dels quatre fundadors que eren el 2010 ara ja tenen un total de 27 treballadors repartits entre Igualada (on hi ha la seu central) i l’oficina de Barcelona.

Per mantenir aquests ritmes de creixement, Motobuykers ja ha fet el salt a l’estranger i és a Itàlia i a França, on va aterrar fa dos anys i es proposa ampliar la presència en els pròxims anys. Les vendes a l’estranger ja suposen la meitat dels ingressos de l’empresa. El mercat francès representa un terç de la facturació i l’italià voreja el 20%. “De moment, a curt termini, ens volem concentrar a consolidar la presència en aquests mercats i no fer nous aterratges”, diu Ubals. A mitjà termini, un mercat natural de creixement podria ser Alemanya, que té una important afició i una gran comunitat de motoristes, afegeix el directiu.

Motobuykers ha aconseguit tancar dues rondes de finançament en els seus cinc anys de vida, de mig milió d’euros cadascuna. El seu principal inversor és Delta Partners, el fons estranger amb base a Irlanda i el Regne Unit. A la segona hi van participar també altres petits inversors privats. “La primera injecció de recursos la vam rebre el 2011 i va servir per arrencar. Com que vam complir els objectius que ens van marcar els inversors en termes de creixement vam poder tancar una segona ronda”, sosté el director general.

Des del 2010, Motobuykers ha notat l’auge de la competència, sobretot perquè el consumidor s’ha llançat a la compra online, però encara veuen marge per sostenir creixements importants. Per lluitar contra l’amenaça de gegants com Amazon aposten per la proximitat i el tracte amb els clients i també per la creació de comunitat. En aquest camp, per exemple, han sigut els ideòlegs de We Ride, una aplicació social per a motoristes.