"La gent no és solidària perquè sí"

Una veterana del pàdel ha creat una línia de roba esportiva solidària i organitza tornejos d'aquest esport amb fins benèfics

"La gent no és solidària perquè sí" / PERE TORDERA Zoom

Mònica Espadaler ha compartit sempre la seva feina de relacions públiques amb les seves dues aficions: el pàdel, un esport que practica des de fa 25 anys i que l'ha portat a ser campiona d'Espanya, i la promoció de projectes solidaris, un món que va descobrir quan fa 14 anys un amic li va oferir dirigir la fundació de la immobiliària Renta Corporación. Fa tres anys la fundació va tancar per culpa de la crisi i Espadaler va decidir muntar un negoci que li permetés unir les seves dues passions: jugar a pàdel i ajudar. Ho va parlar amb la seva amiga de la infància, Elena Sensat, que llavors es dedicava al món del càtering i l'hostaleria, i en pocs mesos van fundar Play&Help, un projecte que engloba la creació d'una marca pròpia de roba i raquetes de pàdel, una botiga solidària i l'organització de tornejos i circuits d'aquest esport amb fins benèfics. "Volia aprofitar la nostra experiència en organització d'esdeveniments i els meus contactes en el sector", explica Espadaler des de la botiga Play&Help, ubicada a la zona alta de Barcelona i oberta el març del 2012.

Les dues sòcies van invertir prop de 100.000 euros en l'obertura de l'espai, on es venen roba i raquetes de marca pròpia, juntament amb 12 marques més. Les raquetes costen entre 70 i 290 euros, un 5% dels quals es destina a una ONG. Els contactes d'Espadaler amb els proveïdors del sector han estat claus per garantir una àmplia oferta de raquetes a preus competitius. "La gent no és solidaria perquè sí. Si troben la mateixa raqueta a més bon preu a la botiga del costat, marxaran", diu Espadaler. Que la botiga no sembli una botiga d'esports també explica el seu èxit: "La nostra clientela s'hi sent més còmoda", diu Sensat. L'espai per si sol va generar prop de 20.000 euros durant els primers nou mesos de funcionament, i aquest any esperen arribar als 180.000 euros gràcies a la venda online i l'expansió de la marca per Espanya.

Responsabilitat social

L'altra branca de Play&Help és l'organització d'un circuit de pàdel solidari. El 2012 van aconseguir 1.600 participants i una recaptació de 5.000 euros per a dues ONG diferents (el 60% dels ingressos). Per al circuit del 2013 s'han triat les ONG Pequeño Deseo, dedicada a complir desitjos de nens amb malalties cròniques, i Vitamundi, metges voluntaris que viatgen a països pobres a fer revisions.

El circuit Play&Help se celebra en diferents clubs i es finança pràcticament amb espònsors, com Banco Mediolanum, Estrella Damm o la ginebra Citadelle. "Les empreses patrocinadores tenen l'oportunitat de recollir dades de clients potencials i comunicar-se amb un públic molt segmentat, urbà i de classe mitjana alta", explica Espadaler. Amb més de dos milions de jugadors, el pàdel és el segon esport més practicat a Espanya, després del futbol. "És un esport que permet divertir-se i alhora és molt social", diu Espadaler.

Play&Help també elabora marxandatge solidari per a empreses, "una manera perquè millorin la imatge davant els seus treballadors", conclou Espadaler.