‘PORCA MISERIA’

La física guanya la metafísica

Quines novetats inesperades: Amazon obre una botiga de veritat i les vendes de llibres de paper superen les dels llibres digitals (-10% en aquest 2015 al mercat dels Estats Units). Penseu que la cadena de llibreries britànica Waterstones ja no posa a la venda els lectors Kindle a les seves 280 botigues pels resultats desastrosos de venda.

Això ens recorda que som éssers físics, gràcies a Déu, un aspecte que han de tenir en compte també a l’hora de posar en marxa nous projectes. Si volem triomfar hem d’explotar tots els canals de venda, els físics i els metafísics, i hem de fer, doncs, màrqueting online i màrqueting tradicional. Per exemple, m’he fixat en Parlem, la telefònica catalana: trobo que haurien d’incrementar la presència als carrers de les ciutats. Ara la concentren als punts de venda Bon Preu, sobretot. Empreses com Lebara i Lycamobile, no comparables amb Parlem per estructura de business, han incrementat la seva popularitat d’aquesta manera. Parlem? Ostres, això no era La Caixa?