OCI
-PAULA SOLANAS

De la fira del poble als grans centres comercials

L’empresa catalana Sould Park controla el nínxol de les atraccions infantils en espais com L’Illa Diagonal, i ha obert 22 parcs arreu d’Espanya

De la fira del poble als grans centres comercials Zoom

ARA FA 15 anys el centre comercial L’Illa Diagonal de Barcelona buscava una via per obrir un nou espai d’oci infantil a les seves instal·lacions. Fill i nét de firaires, Miquel Ángel Notario, fundador de la companyia catalana especialitzada en la instal·lació i manteniment d’atraccions de fira Sould Park, no va deixar escapar aquesta oportunitat. Des d’aquesta primera obertura l’empresari es va fer seu el nínxol dels centres d’oci infantil de les grans superfícies comercials i avui en dia la companyia disposa de 22 parcs repartits arreu del territori espanyol. Després de les primeres obertures en altres espais comercials com Montigalà i Barnasud, Notario va decidir fer un salt “amb precaució” a Espanya a través de la inauguració d’un parc a Torrevella (Baix Segura). Aquest nou model els ha obligat a buscar sinergies i adaptar-se a un espai molt diferent a les fires que muntava el seu avi. “Abans el que ens demanaven eren llums brillants de colors i músiques, que és el que més atrau els nens petits. En canvi, els centres comercials busquen el contrari; volen evitar les estridències i requereixen una estètica molt més minimalista”, explica Notario.

El sector de l’oci tampoc ha esquivat del tot la crisi, però l’empresari defensa que s’han mantingut al capdavant gràcies a la seva aposta per la innovació. Un exemple d’aquesta política és la incorporació de les targetes de prepagament per substituir les antigues fitxes-moneda de les atraccions. “Vam trobar que era la millor manera de solucionar de cop dos objectius: controlar el negoci i fidelitzar els nostres clients”, raona Notario. Les targetes també permeten que els seus clients es registrin a Sould Park per acumular descomptes i promocions, de manera que l’empresa pugui guanyar visibilitat.

Malgrat que la història de Sould Park es va començar a escriure des de Catalunya, concretament a la Costa Brava, Notario considera que el seu potencial de creixement és al sud. “Estem interessats a continuar expandint-nos a Andalusia, ja que el bon clima i el turisme ens faciliten molt la feina. Com més duri la temporada, més temps podem treballar”, raona l’empresari. La seva última obertura, al passeig Marítim de Fuengirola (Málaga), és un pas en aquesta direcció, amb un parc d’uns 3.000 metres quadrats, servei de bar-restaurant i fins a 15 atraccions diferents. Notario revela que han establert converses al Marroc i a Miami per intentar exportar el model, però que de moment volen centrar-se en el mercat espanyol. “Mentre tinguem espai per créixer a Espanya no mirarem a l’exterior”, comenta l’empresari.

Per ara preveuen obrir un o dos parcs a l’any i seguir mantenint els establiments que controlen, amb una plantilla de 100 treballadors. L’any 2013 van facturar dos milions d’euros, però prefereixen no comentar els resultats del 2014 ni les previsions per al 2015 per motius de confidencialitat. Tot i així, Notario afirma que els seus parcs segueixen tenint una gran afluència i que reben una mitjana d’un milió de visitants anualment. L’empresari confessa que s’han plantejat franquiciar el model, però ha acabat declinant les ofertes que li arriben. “Sóc molt exigent amb el meu negoci i no tothom pot gestionar bé aquest tipus de servei”, assegura Notario.