‘E-COMMERCE’
JORDI VELERT

Un euro solidari en la teva compra ‘online’

Worldcoo creix gràcies a una aliança amb portals de comerç electrònic per finançar plegats projectes d’ONGs

Aureli Bou i Sergi Figueres, fundadors de Worldcoo. / CELIA ATSET Zoom

COL·LABORAR AMB ONGs mentre es compra en un comerç online. És la idea de negoci de Worldcoo, l’eina online per finançar projectes socials. Portals com ara LetsBonus, Red Curl i PromoFarma tenen assignat un projecte solidari i els clients poden sumar un euro a la seva compra per aportar fons a la causa solidària. “En el moment de la compra ja saps a quin projecte va”, explica Sergi Figueres, cocreador de l’empresa amb Aureli Bou, amic de l’escola.

El benefici per al comerç arriba en termes de reputació. “Augmenta la fidelització dels clients, agraeixen que comprar a la botiga tingui un component social”, explica Figueres. Creada el 2012 com a plataforma de micromecenatge, l’any passat Worldcoo va fer un tomb i es va aliar amb botigues online.

Ja han assolit 60.000 donants que entre tots han aportat 100.000 euros per a 22 projectes, en augment constant. Guardonada amb el premi a la millor iniciativa social en un entorn digital de l’Observatorio eCommerce, Worldcoo espera tancar 2015 amb més de 800.000 euros recaptats per finançar projectes.

El lucre per a la companyia ve del 8% que paguen les ONG del total dels fons rebuts. L’Unicef, l’ACNUR i la Fundació Carreras són algunes de les entitats finançades per Worldcoo. Davant la reducció dels ingressos arran de la crisi, el model ideat per Figueres i Bou és llaminer per a les minvades arques de les entitats. “El 70% dels beneficis els reinvertim en projectes”, destaca Figueres, en línia amb el caràcter social que mou la companyia.

El futur de Worldcoo passa per la internacionalització i per explorar altres canals. Per exemple, els clients de l’operadora Parlem podran afegir un euro a la factura mensual del telèfon per ajudar una de les ONG adherides. Els fundadors de la plataforma també estan lligant “amb un important banc català” incorporar Worldcoo a la banca online.

“És complicat que la gent passi la targeta de crèdit, però això és tan fàcil com fer un clic”, raona Figueres. De moment, han aconseguit que entre un 8% i un 15% dels compradors online facin una donació. “Inicialment comptàvem que només ho farien un 1%”, apunta Figueres. Amb aquests percentatges poden afirmar amb seguretat que financen tot el cost dels projectes que vinculen a algun comerç electrònic.

Les necessitats de capital també estan cobertes. El febrer del 2014 van rebre 300.000 euros del Banc Sabadell en haver guanyat el concurs BStartup, i al juliol van aixecar 230.000 euros en una ronda de capital. Figueres no amaga l’objectiu de Worldcoo: convertir-se en l’eina online líder mundial per finançar projectes socials.