ENERGIA
XAVIER GRAU

Plaques solars a l’abast de tothom a la gran superfície

Leroy Merlin s’apunta a l’autoconsum i l’estalvi energètic i comença a vendre instal·lacions domèstiques als seus establiments de bricolatge

Plaques solars a l’abast de tothom a la gran superfície Zoom

Malgrat la reforma elèctrica i el polèmic decret d’autoconsum, el cert és que cada vegada hi ha més gent disposada a produir-se la seva pròpia energia. La multinacional francesa Leroy Merlin ha vist en aquesta febre de l’electricitat de quilòmetre zero una oportunitat de negoci i ha decidit començar a vendre en els seus establiments de bricolatge plaques solars per a ús domèstic. La companyia vol portar el concepte del do it yourself -faci-ho vostè mateix- a la sostenibilitat energètica de la llar. Ja és possible anar a la gran superfície i omplir el carretó de la compra amb tot el que cal per fer-se la instal·lació a casa. Com que això potser no és tan fàcil, la companyia oferirà també l’assessorament de personal expert als compradors.

Per posar en marxa aquesta nova oferta, la companyia de grans superfícies de bricolatge ha arribat a un acord amb l’empresa I+D Energía. De fet, ja s’ha fet la prova a Anadalusia, d’on és originària aquesta energètica, i ara s’anirà estenent l’oferta a la resta d’establiments que l’empresa francesa té arreu d’Espanya. De moment l’oferta es limitarà a plaques termosolars. A les botigues hi haurà l’exposició de mostres finals acabades de la instal·lació, però els assessors aconsellaran al comprador quina és la millor solució per a cada cas concret, en funció de les característiques de la llar. La idea és augmentar el ventall de l’oferta per donar diferents solucions i productes sostenibles per trobar una solució personalitzada i que permeti el màxim estalvi energètic.

L’entrada en aquest nou negoci de la multinacional francesa neix de l’anàlisi que fa la companyia a través del seu centre d’estudis, l’Obervatori de l’Hàbitat. Segons aquest centre d’estudis, dues de cada tres llars espanyoles volen adoptar hàbits i solucions sostenibles. També creix la preocupació per ser eficients i estalviar energia. Així, segons aquest estudi, un 63% de les llars ja utilitzen il·luminació led, un 55,2% han pres mesures per estalviar aigua i un 52,1% per estalviar energia.

"Dues de cada tres llars espanyoles volen adoptar hàbits i solucions sostenibles"

Per això el director de mercat de Leroy Merlin a Espanya, Carlos Fernández, explica l’aposta per les plaques solars afirmant que “és el que estan demanant els clients” i defensa que estan ferint “un catàleg de qualitat i que inspira confiança”.

Per la seva banda, I+D Energía espera d’aquest acord amb Leroy Merlin accelerar la seva expansió en el mercat espanyol, segons reconeix Isidro Reguera, gerent d’aquesta empresa andalusa.

Leroy Merlin té 65 establiments a tot l’Estat però aquesta nova línia de productes s’ha implementat inicialment a les vuit botigues d’Andalusia i ara s’està estenent a la resta, per la qual cosa l’empresa ha posat en marxa un mapa interactiu per poder saber si les plaques ja han arribat a l’establiment habitual del consumidor. A Catalunya la companyia disposa de sis establiments a Barcelona, Badalona, Sant Cugat del Vallès, Sant Boi de Llobregat i Tarragona. A més, té un canal de venda online, i disposa de més de 40.000 referències en estoc i més de 150.000 sota comanda. Leroy va entrar a Espanya el 1989 i actualment té a Espanya més de 9.300 treballadors; el 2015 va facturar gairebé 1.780 milions d’euros.