F.M.C.

Una consultora ‘online’ integrada a la gestoria de sempre

Una consultora ‘online’ integrada a la gestoria de sempre / CÈLIA ATSET Zoom

Tot i que es van conèixer gràcies a l’afició compartida per les triatlons, el Jaume Feliu i el Xavi Álvarez van veure de seguida que es complementaven per crear una empresa a mitges. Álvarez és dissenyador i programador web, mentre que Feliu fa deu anys que es mou en el món de la consultoria, tot i que és enginyer informàtic. D’aquesta manera va néixer PymeLegal, una plataforma virtual que ofereix serveis legals per a petites i mitjanes empreses. “La idea era crear un portal que assessorés les pimes en matèria de protecció de dades d’una manera senzilla -expliquen els dos emprenedors- i així satisfer les necessitats de comerços, bars i restaurants que han de complir amb la llei, però potser no tenen els recursos per permetre’s una consultoria presencial”, apunta el Jaume.

Un establiment que vol complir amb la llei de protecció de dades només ha de respondre a un seguit de preguntes -el nombre de punts de venda, el nombre de treballadors, etc.- des de la web de PymeLegal. A partir de les respostes, el portal genera, de manera personalitzada, tots els documents obligatoris perquè el negoci compleixi amb la normativa: els documents de seguretat, els avisos legals per posar al peu de les factures i a la pàgina web, o els cartells que anuncien la presència de càmeres a l’establiment, per exemple. La start-up ofereix també un assessorament constant amb un advocat per qualsevol dubte que pugui sorgir, informa les pimes sobre noves normatives relacionades amb la protecció de dades i realitza seguiments periòdics per assegurar-se que les empreses segueixen tots els passos.

Ideat com a marca blanca

Feliu i Álvarez encaren la seva empresa a clients finals, però sobretot a associacions, gremis professionals i grans gestories que vulguin integrar aquest servei com a marca blanca. Segons els seus càlculs, aquesta via acabarà copant el 80% del negoci. El Jaume assegura que “consultores que ofereixen un altre tipus d’assessorament ara podran integrar aquest servei -que els representarà una font d’ingressos extra- sense la necessitat d’estar especialitzats en protecció de dades”. En aquests casos, la plataforma estarà integrada a la web dels seus clients i n’incorporarà la imatge corporativa.

Segons asseguren el Xavi i el Jaume, aquesta és una bona manera per incrementar el nombre de pimes que acabin utilitzant l’eina. “Si 200 gestories ens aporten 5 clients cadascuna, les previsions són d’arribar als 1.000 clients finals en un parell d’anys”, explica el Xavi. Alhora, el Jaume reconeix els avantatges que comporta “oferir aquest servei a través del gestor de tota la vida, ja que això dóna més confiança a les petites empreses”.

Una inversió mínima

El portal, llançat al febrer, està operatiu a tot l’Estat. El model de negoci ideat pels dos emprenedors passa per cobrar una quota anual de 150 euros a les empreses que sol·licitin directament aquest servei. Per als que se serveixin de PymeLegal a través del seu gestor de confiança, la comissió va dels 50 als 100 euros en funció del volum de clients, tot i que en aquest cas el preu final variarà en funció del que estimi cada gestoria que integri aquest servei.

Amb tot, el Jaume i el Xavi esperen registrar uns 40.000 euros de facturació aquest primer any. Una bona xifra tenint en compte que “qualsevol alta al sistema és un benefici directe”, tal com assegura el Jaume. “La inversió a l’hora de crear l’empresa ha estat molt baixa i en espècies”. Es tracta, sobretot, de les hores dedicades i del sou dels treballadors de l’empresa de programació amb què ja compta el Xavi, segons explica ell mateix. Tots dos no descarten, en un futur pròxim, oferir altres serveis a través de PymeLegal, com l’assessorament en matèria de riscos laborals o en registre de dominis. En qualsevol cas, la marca blanca continuaria sent la seva gran aposta.