ALIMENTACIÓ
Empreses 12/04/2015

Fer la compra des de casa i de la mà d’una nutricionista

La plataforma Socium.cat ofereix als consumidors cistelles personalitzades d’aliments de proximitat

Paula Solanas
1 min

El boom dels productes quilòmetre zero o de proximitat continua guanyant adeptes i, per tant, cada vegada hi ha més projectes que busquen diferenciar-se. Socium.cat és la idea del ripollès Oriol Rey, que després de traslladar-se a viure a Barcelona trobava a faltar els productes de casa seva a un preu raonable. Aquesta plataforma online, que actua com a nexe entre productors catalans i consumidors, vol anar més enllà de les fórmules ja conegudes.

A través de la col·laboració amb una nutricionista elaboren receptes i menús adaptats al tipus de llar on arriben. Així poden, per exemple, vendre els aliments necessaris per a una família de quatre persones que segueixi una dieta vegana, per a celíacs o intolerants a la lactosa. D’aquesta manera també volen garantir un consum “amb sentit” i evitar el malbaratament innecessari.

Dos mesos després d’apujar la persiana, Socium.cat té 300 usuaris registrats, 26 productors i ofereix més de 600 productes catalans. La proximitat és un dels seus signes d’identitat i la potencien sobretot a través de càpsules de vídeo. “Volem acostar el productor, que el consumidor vegi qui és i com treballa”, afirma Rey.

La seva filosofia consisteix a eliminar intermediaris per poder oferir preus més ajustats. “Cal acostar aquests productes sense convertir-los en un luxe”, defensa Rey. La plataforma cobra una quota simbòlica als productors, que fixen els preus dels productes i es queden amb un 70% del que paga el consumidor.

stats