TÈXTIL
Empreses 25/05/2014

El club del ‘denim’ canvia París per Barcelona en la seva reunió mundial

La ciutat congrega un centenar d’expositors i més de 3.000 visitants a la fira de mostres Première Vision

Franc Marín-camp
3 min

LA ROBA TEXANA aconsegueix reunir a Barcelona tota la seva cadena de producció en el debut de Denim by Première Vision a la ciutat. Aquesta indústria mou més de 51 milions d’euros anuals i només el 2013 va aconseguir vendre 2.000 milions de pantalons arreu del món. Tots els actors del sector -teixidors, filadors, empreses d’acabats i altres fabricants- van citar-se en l’edició número catorze de la mostra, que va prescindir de la seva ciutat natal, París, per ubicar-se al pavelló 8 de la Fira de Barcelona els dies 21 i 22 de maig.

La mostra barcelonina va permetre als gegants de la moda retrobar-se al recinte de Montjuïc, després que la fira internacional de roba casual Bread & Butter deixés la ciutat el 2009 per tornar a Berlín. Firmes com Levi’s, Calvin Klein i Marithé et François Girbaud van reaparèixer, aquest cop com a compradors. La majoria de visitants -el 95%- venien de fora d’Espanya, però també hi havia empreses locals com la catalana Eseoese. El cap de producció d’aquesta companyia, Jordi Barba, va considerar “espectacular” l’edició d’aquest any: “Jo no he visitat les anteriors de París, però els italians d’aquí al costat m’han dit que no hi ha punt de comparació; hi ha molta gent i molt bon ambient”, explicava el directiu. La xifra estimada per Première Vision és de més de 3.000 visitants, un 5% més que en l’edició anterior. Els valors “creatius i inspiradors” de Barcelona, així com l’experiència en l’organització d’altres esdeveniments de caràcter mundial, van fer decantar els promotors per traslladar la fira a la ciutat. Una nova ubicació que el president de Première Vision, Philippe Pasquet, preveu que “es mantingui a llarg termini” tot i que “no hi ha res firmat”.

El nombre d’expositors, per la seva banda, ha anat creixent des de la primera edició el 2007. Però la intenció de Denim by Première Vision és congregar el sector premium del texà, raó per la qual el nombre d’estands és limitat. La primera edició a Barcelona va fer-ne venir un centenar procedent de més de 20 països. Prop d’una tercera part eren de Turquia, seguits dels estands italians, marroquins i pakistanesos. Espanya va aconseguir incloure-hi set empreses, quatre de les quals hi assistien per primera vegada. Entre els estands nous hi havia la catalana Industrias Morera, dedicada al tintatge de teixits. El director general del grup, Javier Morera, es mostrava satisfet amb el “canvi d’escenari”, tot i que augurava un “impacte pràcticament nul” a l’hora d’impulsar la indústria del denim a l’Estat. Des del grup Textil Santanderina, que ja havia estat present en anteriors edicions, destacaven que “el trasllat a Barcelona suposa menys costos per a les empreses i els visitants”. El grup cantàbric, però, esperava un nivell de vendes semblant al de l’any passat perquè disposa “d’una cartera de clients fixa”.

La mudança de París a Barcelona també va captivar els estrangers. Entre l’allau de visites, una representant de la companyia turca Calik Denim, que fabrica per a Inditex, Mango i Desigual, entre d’altres, assegurava que “Barcelona connecta més bé amb un producte com els texans”, i no s’estava de destacar el “bon ambient de treball” que hi havia a la fira. Una opinió que fins i tot compartia el grup francès Swift Denim. Una de les venedores del seu estand ho reconeixia: “Em costa dir-ho perquè sóc francesa, però tot l’equip estava boig per venir a Barcelona”. La majoria d’expositors, a més d’elogiar la ciutat com a organitzadora d’esdeveniments a escala mundial, destacaven la qualitat dels expositors presents a Denim by Première Vision. Els representants d’aquesta indústria, que ven 60 texans per segon arreu del món, es retrobaran altra vegada al novembre a la Fira de Barcelona.

stats