Barcelona Treball

Barcelona Activa

Les xarxes socials a examen!

foto_5 Zoom

foto_5

>> Com valoren els professionals de Recursos Humans les eines 2.0?

>> Quines són les tendències en la recerca de candidats a través de la xarxa?

>> Com fan servir els reclutadors les eines 2.0 i quina informació hi busquen?

La resposta a aquestes i d’altres preguntes la pots trobar al “III Informe sobre Redes Sociales y Mercado de Trabajo en España 2014” recentment presentat per Infoempleo en col·laboració amb Adecco, sobre l’ús que les empreses fan de les xarxes socials pel reclutament de candidats.

Algunes de les dades més significatives de l’informe:

  • L'any 2014 prop de 7 de cada 10 empreses han utilitzat aquest mitjà per reclutar candidats, enfront del 49% que ho va fer el 2011.
  • El 79% dels professionals de RRHH consideren que el candidat actiu en Xarxes Socials té més oportunitats laborals.
  • Durant l'últim any, el nombre de candidats que s'ha inscrit en una oferta d'ocupació que ha conegut a través de les Xarxes Socials ha estat del 73%, un 30% més que en la primera edició de l'Informe publicada l’any 2012.
  • El 76% dels usuaris, reconeix haver buscat feina a través de les Xarxes Socials (un 26% més que en 2011).
  • És important saber utilitzar correctament aquestes eines,ja queel 33% de les empreses assegura haver rebutjat a un candidat per aquest motiu.
  • Els perfils en xarxes socials més consultats per part dels professionals de RRHH
    gràfic Zoom

    gràfic

Per tant, les xarxes socials es consoliden com a eina complementària en la gestió de talent per part dels professionals de Recursos Humans. Així doncs, si estàs cercant feina i tenint en compte el pes específic que en els processos de selecció tenen les eines 2.0:

  • Valora la teva estratègia a les xarxes socials: quines són les més adients pel teu objectiu professional?
  • Actualitza el teu missatge professional: revisa les teves dades professionals, formatives, competències, interessos, etc.
  • Participa en les xarxes socials professionals: crea i difon continguts d’interès relacionats amb la teva activitat professional.
  • Fes contactes de valor a la xarxa: persones referents en el teu àmbit, reclutadors, empreses i professionals del teu sector.
  • Fes-te visible a la xarxa perquè els seleccionadors et trobin.
  • Dedica-hi temps i sigues actiu a la xarxa. Cal ser constant i tenir una presència contínua.

Si vols estar al dia dels canvis i millores en les eines 2.0 per la teva recerca de feina i poder dissenyar una estratègia 2.0, segons el teu objectiu professional, et pots inscriure a les nostres activitats sobreTendències del mercat de treball.

Publicat per:Àngela Guillen, Equip Tècnic de Barcelona Activa.