Barcelona Treball

Barcelona Activa

La meditació o mindfullness en la recerca de feina

meditation Zoom

meditation

La meditació ens ensenya a ignorar les distraccions i a enfocar la nostra atenció en allò que la volem enfocar. Daniel Goleman.

Quan trobar la feina desitjada no resulta una tasca fàcil, la tensió, l'estrès el desànim i la dispersió fan que tot l'esforç no sigui suficient per avançar cap a l'objectiu. Una tècnica que pot ajudar a canviar l'estat d'ànim intern i a gestionar millor les emocions en situacions complicades és practicar mindfullness o meditació.

Meditació o mindfullness consisteix a enfocar l'atenció, posar consciencia al moment present i viure'l íntegrament: "Saber el que fem mentre ho estem fent constitueix l'essència de la pràctica de l'atenció plena". (Kabat-Zinn, 1990).

Buscar feina ens enfronta al passat i al futur. Al passat quan recordem les experiències sense èxit, el que vam fer malament, el que hauríem pogut fer millor o el que hauríem d'haver fet però que finalment novam fer. Al futur, quan ens projectem negativament en la incertesa del que vindrà.

Practicant la meditació aprenem a ser conscients dels nostres pensaments, emocions, sentiments i comportaments en el moment present i així rompre els cercles de desànim, frustració i baixa energia abans de perdre el control. Un altre dels beneficis és l'augment de la concentració. Centrar l'atenció en un pensament, estat intern o objecte extern facilita poder enfocar-nos en el moment actual, en l'objectiu de trobar feina i no caure en les distraccions del dia a dia.

Si vols aprendre a practicar mindfullnes o meditació pots començar amb aquests tres senzills exercicis:

  • Concentra't en la respiració. Fes deu respiracions completes contant cada inhalació i exhalació fins a arribar a deu, si perds el compte, comença de nou, ho pots repetir vàries vegades cada dia. Aquesta és una de les formes més simples i antigues de meditar però també de les més efectives.
  • Centra la teva atenció en cada cosa que facis. Comença amb coses senzilles, per exemple, quan et prenguis el cafè, un suc o un got d'aigua al matí concentra't en aquell moment, en el gust que té el cafè, el tacte de la tassa, com està el teu cos en aquell moment, etc.
  • Medita amb la música. Concentra't en els sons de la música, en el sentit de la oïda i en el que això produeix en tu.
  • Per iniciar-te en la meditació, Barcelona Activa t'ofereix l'activitat Mindfullness com a eina per aconseguir l'èxit professionalon podràs provar i practicar tu mateix el que t'expliquem a aquest post.

    Publicat per: Xília Cardona, Equip Tècnic de Barceloan Activa