Barcelona Treball

Barcelona Activa

Vols ser Expert en Analítica Web per Obama? L’analítica web, una especialització amb futur.

Zoom

Tot i no ser el primer ni l’únic actor en el àmbit del recull i analítica de dades web, Google Analytics s’ha consolidat com una peça clau per al disseny d’estratègies de màrqueting digital i publicitat.

Així ho demostra l’afluència de professionals i experts que van assistir el passat 10 de maig a la segona edició de la Google Analytics User Conference (GAUC), celebrada al Cibernàrium de Barcelona Activa.

De les dades a l'acció

Una de les claus de l’èxit d’Analytics és la gran quantitat de dades que ofereix i la imbricació amb el cercador líder a la xarxa. En la nova versió de l’eina, Google posa a l’abast dels webmasters un taulell de comandament flexible amb el que resulta més fàcil mesurar el fluxe de les visites als continguts de cada web.

Creuar les dades de volum, les paraules clau de cerca d’informació, els recorreguts i el temps que cada visita triga en obtenir el que ha entrat a buscar, ens dóna com a resultat uns patrons de comportament que faciliten la presa de decisions en estratègies de màrqueting i venda.

Mitjançant variables personalitzades, definició d’objectius i seguiment d’esdeveniments podem estudiar el comportament dels usuaris en períodes de temps o en dates significatives. Per exemple, podrem oferir llibres per Sant Jordi als clients que compren més llibres o àlbums de fotos al que passen d’un cert volum de comanda d’impressions d’imatges al mes. Tot aquest recull d’informació és competència de professionals com el Webmetrista o l’Expert en usabilitat.

Mètrica de xarxes socials

Amb la presentació de la nova secció de xarxes socials, Analytics disposa d’un primer punt de partida per oferir dades d’interès a les empreses, que cada cop són més, amb presència en aquests canals. Tanmateix, la proliferació de xarxes i atomització dels usuaris, fa que sigui difícil pel community manager trobar una eina prou complerta per explotar les dades.

L’estudi dels perfils socials dels usuaris permet a l’empresa anar més enllà d’atreure, convèncer o vendre. Es converteix en una peça clau per a reforçar el compromís amb la seva marca: actua sobre la fidelització com a garantia de ventes futures.

Si vens d’una formació tecnològica o tens un perfil analític, se t’obre interessants perspectives d’ocupació en una disciplina transversal a qualsevol sector d’activitat . Com a mostra, una oferta de feina d’Expert en analítica web per a la propera campanya de Barack Obama.

Publicat per:Juan Carlos Valen, Equip Tècnic del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 de Barcelona Activa.