Empreses 01/06/2012

Viatge al futur del reclutament

2 min

Rosaura Alastruey (ProyectosTIC.com), conductora dels Updates en Xarxes Socials al Programa per al Desenvolupament Professionalde Porta22 ens convida a fer un viatge al futur del reclutament amb tres tendències que ja comencen a formar part del present.

Entrevistes 3D Es tracta d’un format en què avatars dirigits per ordinador realitzen entrevistes de treball a un candidat connectat amb ulleres 3D. L’entrevistador que hi ha darrera, amb l’ajuda d’una tableta gràfica controla des d’una sala les expressions dels avatars - entrevistadors, que podran mostrar interès, avorriment, o altres emocions segons ho creguin convenient.

L’empresa Athalia i el Centre francès de Realitat Virtual, creadors d’aquest programa, veuen en aquest simulador com a mínim dues avantatges. El seu cost serà inferior que contractar professionals del reclutament ila seva aplicació es podrà extendre aoficines o agències de recerca de feina per a l’entrenament dels aspirants a un lloc de treball. Encara no sabem quan estarà disponible aquesta eina però les empreses interessades en delegar els processos de selecció en aquests robotsho podranfer aviat.

Xarxes professionals especialitzades

Actualment les cinc xarxes socials més utilitzades pel reclutament de personal són: Facebook, Twitter, Google Plus, Linkedin i Pinterest. Aquestes xarxes professionals generals comencen a conviure i competir amb altres xarxes especialitzades en un perfil professional concret. Un exemple és Artistmeeting, que conté ofertes de treball i informació d’interès del món de l’espectacle, especialment per actors, actrius i professionals de la dança. Blogadesk és una xarxa especialitzada en ofertes detreball per a bloggers i professionals de la redacció; Coffeejobsper a treballar exclusivament en bars i restaurants.

Aplicacions per a smartphones i geolocalització

Els usuaris d’aquestes aplicacions realitzen, per encàrrec de terceres empreses, tasques amb els seus telèfons mòbils. És tracta d’una manera de guanyar uns diners extra fent “petites missions” com per exemple, una fotografia a la carta d’un restaurant o respondre petites enquestes sobre serveis concrets. El GPS incorporat dels smartphones facilita saber si la persona ha estat en el lloc on s’havia de desenvolupar la tasca i existeix un sistema de puntuació de la reputació que distingeix els usuaris que han realitzat una bona feina o tasques més complexes.

Un exemple d’aquest tipus d’aplicació és Gigwalk. El “gigwalker” que més diners va guanyar va aconseguir 2.173 dòlars per completar 277 tasques, segons informa Mashable.

Si vols continuar investigant sobre les tendències de reclutament del futur et convidem a la segona part de l’Update Xarxes Socials.

Publicat per: Xília Cardona, Equip Tècnic del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 de Barcelona Activa.

stats