Barcelona Treball

Barcelona Activa

10 Tips que t'ajudaran en la teva recerca de feina

recercafeina Zoom

recercafeina

De ben segur que has sentit la frase aquella que diu ‘buscar una feina és una feina’ i, que es tracta d’un procés que requereix d’un gran esforç i dedicació personal, així com d’una bona planificació i organització.

Arriba el mes de setembre i és un bon moment per buscar feina ja que moltes empreses reactiven els seus processos de selecció, aturats durant l’estiu.

A continuació trobaràs alguns consells que poden ajudar-te a afrontar amb èxit el teu procés de recerca de feina

1. Abans de començar, és necessari parar-nos un moment i reflexionar sobre quins són els aspectes més rellevants de la nostra candidatura. Fer-nos preguntes del tipus : Com sóc? Què sé? Què sé fer? Què puc fer? Què vull fer? Això ens permetrà saber quins són els nostres punts fort en quant a formació, experiència i competències clau. Aquest últim aspecte és el que marcarà la diferència davant d’altres candidats i per tant, és important conèixer el nostre perfil competencial mitjançant la realització d’un test.

2. De manera paral·lela, busca informació sobre el mercat laboral i descobreix quins són les ocupacions i perfils professionals que busquen les empreses. Conèixer les tendències i exigències del mercat de treball ens ajudarà a millorar la nostra ocupabilitat, adaptar-nos al que es demana i prendre decisions realistes sobre els nostres objectius professionals.

3. Fixa’t objectius professionals clars i realistes que t’ajudin a concentrar recursos i esforços i a traçar una bona estratègia en el teu procés de recerca.

4. Una actitud positiva i perseverança serà essencial en aquest procés ja que tindrem moments d’altibaixos que hem d’anar superant per no llençar la tovallola en mig del procés.

5. Tenir una bona planificació i organització permetrà tenir majors possibilitats d’aconseguir resultats i assolir aquells objectius professionals que ens hem marcat. És convenient portar un control i anotar totes les gestions i avenços que es vagin fent, així com els contactes que es vagin aconseguint.

6. No et quedis a casa, mou-te i assisteix a fires, cursos, conferències, ponències i espais on s’estigui parlant de temes relacionats amb els teus interessos professionals. Estiguis atent al teu voltant i procura mantenir-te al dia.

7. És important que coneguis els canals (Autocandidatura, Networking, Portals d’Ocupació, Empreses de Selecció, etc) per on circulen les ofertes, això t’ajudarà a decidir quins són aquells que més s’adeqüen al teu sector o perfil professional i per on has de moure la teva candidatura. Es tracta de generar oportunitats laborals.

8. A l’hora de fer el teu currículum, procura que estigui actualitzat, que sigui atractiu i el que millor s’adapti al teu perfil i objectiu professional i, per suposat, adaptat a l’oferta de feina a la que ens presentem. Recorda que aquest currículum anirà acompanyat d’una breu presentació i serà la porta que ens obri una possible entrevista de feina.

9. Pensa en quina vols que sigui la teva marca personal, és a dir, quina és la imatge professional que volem transmetre a les xarxes socials (Facebook, Linkedin, Twitter). Les xarxes socials, ben utilitzades, poden convertir-se en un aliat perfecte a l’hora de buscar feina.

10. Quan arribis a l’esperada entrevista de feina, has d’estar ben preparat. Has d’haver fet un bon procés d’autoconeixement, saber quins aspectes es valoren i quines preguntes et podem fer, tenint en compte la informació que hi ha al teu currículum i les característiques del lloc de treball.

I si amb aquests consells encara ets dels que pensa que buscar i trobar feina és un procés que sembla molt complicat perquè no saps per on començar, Barcelona Activa posa a la teva disposició 6 itineraris pensats per a diversos perfils professionals que et serviran d’ajuda i guia en aquest procés de recerca de feina.

Publicat per: Montse Sanz, Equip Tècnic de Barcelona Activa.