Empreses 20/05/2014

Storytelling a la recerca de feina

2 min

“Oblidem les dades i ens recordem de les històries que ens emocionen” Per atenir èxit a la recerca de feina, cada vegada és més necessaridominar tècniques comunicativesque despertinl’ interès de les empreses vers els candidats. Una d'aquestestècniques ésel storytelling, utilitzadaespecialment en publicitat per a promocionar els productes que surten al mercat i per acompanyar el discursde ponències i conferències. Storytelling vol dir transmetre un missatge a través d’una història. La història ha d’emocionar i ha de ser certa, encara que podem jugar amb matisos i detallsper donar-liun toc creatiu i diferenciador. L’objectiu és crear una connexió emocional entre el narrador i la seva audiència, i aconseguirque l'impacte del missatgeperduri allarg termini en la memòria del que escolta. 4 àmbits on es pot aplicar el storytelling a la recerca de feina

1. Al networking Per a causar un major impacte a l’hora de generar o ampliar la xarxa de contactes. Les persones construïm relacions a partir d’experiències i visions compartides, i això no només es fa a través de la comunicació de valors, idees o conceptes, també compartint històries que contin qui som, en que creiem i com pensem. 2. A les entrevistes de feina “Explica’m la teva trajectòria professional” és una de les preguntes més freqüents en una entrevista de feina. La tècnica del storytelling és una estratègia original i creativa per a respondre a aquesta pregunta i acompanyar les dades formatives i professionals del nostre currículum. 3. Per a fer uncurrículum creatiu Tenir la nostra història construïdaens pot servir defil conductor per fer el guió del nostrevideocurrículum o donar-nos bones idees per a elaborar l’esquema d’una infografia o currículum creatiu. 4. Per a reforçar la marca personal Podem crear una història de la nostra trajectòria professional, formativa i vital que transmeti els elements més importants que ha de tenir una marca pròpia: valors, missió, propòsit, competències, donar a conèixer què és el que oferimo quin és el nostre objectiu professional. Ja has creat la teva historia? Si vols més informació sobre l’art d’explicar històries pots consultar el nostre programa d’activitats i assistir a sessions com "La meva historia en dos minuts". Publicat per: Xília Cardona,Equip Tècnic de Barcelona Activa

stats