Barcelona Treball

Barcelona Activa

Radiografía: xarxes socials i RRHH

Zoom

Tens un perfil professional a Internet? Utilitzes les eines 2.0 per cercar feina?

Actualment, el 70% dels professionals de Recursos Humans consulta els perfils a les xarxes socials dels candidats a un procés de selecció, pel que s’han convertir en eines complementàries en la gestió del talent.

Dades com aquesta és la que es poden extreure del “II Informe sobre Redes Sociales y Mercado de Trabajo en España 2013” recentment presentat per Infoempleo, en col·laboració amb Adecco, sobre l'ús que les empreses en fan de les xarxes socials per al reclutament.

Resumim les dues visions principals de l’informe, d’acord les parts implicades:

1.Utilització de les xarxes per part dels professionals de Recursos Humans:

  • Un 57 % de les empreses enquestades han utilitzat les xarxes socials per reclutar talent.
  • El 70% dels professionals de Recursos Humans consulta els perfils de Facebook i Linkedin dels candidats per obtenir informació sobre la seva reputació online.
  • Linkedin és, amb un 63 %, la xarxa social més utilitzada per les empreses espanyoles com a complement per reclutar talent.
  • Linkedin (42 %), Facebook (20%) i Twitter (16%) són els tres mitjans socials que han experimentat un augment d’ús com a font de reclutament en els dos últims anys, sent Linkedin la que més ha crescut amb un 10%.
  • Un candidat actiu a les xarxes, té més oportunitat de ser seleccionat: abans de l’entrevista, el reclutador analitza la reputació i la activitat del candidat a les xarxes.
  • Els perfils dels candidats consultats per tenir més informació són: Facebook, amb un 72 %, i Linkedin, un 70 % dels casos.

2. L’ opinió dels candidats sobre les xarxes:

  • El 70% ha cercat feina alguna vegada per xarxes socials.
  • El 78 % veu el fet de estar present a las xarxes com una opció per generar oportunitats.
  • El 40% dels usuaris porta més de 5 anys amb un perfil en, almenys, una d'elles. I gairebé el 70% dels enquestats admet que accedeix a les xarxes socials diàriament.
  • 8 de cada 10 persones no els importa comunicar, a través de les xarxes socials, que estan en cerca activa d'un lloc de treball. I és que, cada vegada més, els perfils als mitjans social media són utilitzats pels candidats com una prolongació del currículum vitae.
  • Pel candidat, les xarxes socials són una oportunitat per poder mostrar els seus coneixements, aconseguir contactes de valor en el seu àmbit professional i fer arribar el seu perfil a empreses d'una manera molt més directa.
  • Un 62 % considera les xarxes com una alternativa als canals de recerca de feina tradicionals.

La tendència, segons l’ informe, en la recerca de candidats pels propers anys, serà utilitzar els contactes personals en 29 % dels casos, les web corporatives en un 34 %, les xarxes socials en un 35 % i els portals d’ofertes de feina a Interneten un45 %.

Si vols seguir aprofundint en el tema de xarxes socials i recerca de feina, et pots inscriure a les nostres activitats sobreTendències del mercat de treball.

Publicat per:Àngela Guillén, Equip Tècnic de Barcelona Activa.