Empreses 03/12/2013

Màrqueting Digital, una professió amb futur

2 min

Les empreses espanyoles contractaran 16.000 professionals del màrqueting digital, el que representarà al voltant d’un 30% de l’oferta d’ocupació que es generarà durant el 2014. Aquestes són les dades que ha publicat recentment l’ISDI (Instituto Superior para el Desarrollo de Internet), que afirma que les empreses espanyoles necessiten professionals del màrqueting que sàpiguen entendre i gestionar l’entorn digital.

Com tots coneixem, amb la crisi econòmica s’ha produït una davallada considerable, tant de pressupostos com de personal, als departaments de màrqueting de les companyies. Aquest fet ha provocat que actualment aquest sector estigui immers en una profunda transformació, adaptant-se a les noves necessitats del mercat i dels consumidors i enfocant-se de forma massiva cap a la digitalització.

L’objectiu de qualsevol empresa, marca o negoci és augmentar la seva presència a Internet, optimitzar les seves accions en els diferents mitjans per guanyar visibilitat, fidelitzar al públic i tenir una bona reputació on-line. En definitiva, donar-se a conèixer i arribar al màxim de clients potencials perquè el producte es vengui i mantenir una bona imatge de la marca.

Per aconseguir això és molt important escollir bons professionals que:

- Tinguin amplis coneixements dels mitjans digitals, màrqueting i xarxes professionals

- Estiguin en constant interacció amb l’audiència o els consumidors i els agradi experimentar

- Els apassioni la seva feina

Els professionals del Màrqueting digital (o Màrqueting Online) són experts en la utilització de recursos tecnològics i mitjans digitals per donar a conèixer els serveis o productes d’una marca a través d’Internet, dispositius mòbils, televisió digital i/o videojocs.

Alguns dels nous perfils professionals d’aquest àmbit serien:

  • Especialista en Màrqueting Online, implementa l’estratègia de màrqueting i dissenya els continguts publicitaris.
  • Especialista en SEO, posiciona bé els continguts d’una pàgina als diferents buscadors d’Internet.
  • Especialista en SEM, millora el posicionament als buscadors de la pàgina web.
  • Community Manager, construeix, gestiona i modera comunitats virtuals d’una marca o empresa a la xarxa.
  • Analista web, mesura, recopila i analitza totes les dades que genera un web i totes les accions de màrqueting on-line que s’hi poden desenvolupar.

Com a conclusió, qualsevol empresa que vulgui ampliar la seva presència a la xarxa necessita de professionals altament qualificats, que coneguin les estratègies adequades de màrqueting i que dominin les arts digitals. Només un bon expert pot introduir un negoci de manera eficient a l’economia digital. Està en joc el prestigi d’una marca, empresa o negoci.

Publicat per: Isabel Jové, Equip Tècnic de Barcelona Activa

stats