Barcelona Treball

Barcelona Activa

Currículum 2.0 o com fer-nos visibles a la xarxa

Zoom

Som el que volem a la xarxa? Com hauríem de treballar la nostra imatge digital perquè algú tingui interès a coneixe’ns? Quins instruments tenim a la nostra disposició per a construir aquesta imatge? Quines alternatives existeixen de l’anomenat CV 2.0?

Aquestes qüestions van rebre resposta a la taula Les Noves tendències de CV i perfil professional en l’entorn 2.0 celebrada recentment a Barcelona Activa, a través de la visió de tres experts en l’ús dels social media per a la carrera profesional.

“Les xarxes ens ajuden a destacar en el que realment volem”

Tal i com va assenyalar Pedro Rojas, consultor en social media i RRHH, “a les xarxes socials no mostrem el nostre currículum sinó el nostre perfil profesional”. És en aquest punt quan comencem a parlar de CV 2.0 que, de forma resumida, es podria definir com tota la informació que es pot trobar de nosaltres a la xarxa. El gran avantatge és que “les xarxes socials ens ajuden a destacar en el que realment volem”. Hi ha però tres elements imprescindibles que segons Pedro Rojas el nostre currículum 2.0 ha de contenir:

1. Una imatge. Una fotografia ben escollida contribueix a humanitzar el nostre perfil.

2. Una definició del nostre perfil. Utilitzant paraules clau que ens defineixin com a professionals. S’han de prioritzar els substantius.No oblidem deixar constància de les nostres habilitats.

3. La informació publicada: Cal tenir sempre en compte que de tot el que escrivim a les xarxes se’n treuen conclusions.

D’altra banda, Pedro Rojas va assegurar que Facebook s’està professionalitzant cada cop més: “Ja hi ha reclutadors que estan buscant per aquesta xarxa. Hem de considerar el potencial de Facebook i fer els canvis pertinents al nostre perfil per a professionalitzar-ho”.

“Treballem la nostra imatge perquè algú tingui ganes de coneixe’ns”

El nostre perfil professional està directament relacionat amb la nostra imatge digital o – si volem- amb la nostra marca personal. Tots tenim una Marca però el repte està en gestionar-la de la millor manera.Víctor Puig, consultor en reputació digital, assenyala que “hem de treballar una imatge digital perquè algú tingui ganes de coneixe’ns” i per això proposa un pla d’actuació en cinc punts

1. Definir bé el nostre objectiu: Què vols aconseguir? Contactes? Visibilitat?

2. Tenir en compte els mitjans de què disposem: temps, contactes, amics que saben fer coses...

3. Pensar en quins espais participem o hi publiquem coses: un blog, una web, xarxes socials...

4. Cuidar els continguts que generem: Vols mostrar-te com a especialista o generalista? Quins són els referents en el teu camp? Què hi pots aportar tu?

5. Mesurar i monitoritzar els impactes de les accions que realitzem a les diferents xarxes socials.

“Si busques resultats diferents, no facis sempre el mateix”

Pel que fa als diferents formats de CV a la xarxa, es van presentar diferents alternatives, sota la premisa general que l’ús d’un o altre sempre dependrà del nostre perfil i, fins i tot, de la nostra forma de ser. Sara Jurado, orientadora de Barcelona Activa, va destacar que “si busques resultats diferents, no facis sempre el mateix. Cal diferenciar-se, impactar i convèncer”. Jurado va fer un repàs dels principals formats alternatius existents - infografies, CV visual o el videocurrículum,- però també va destacar els beneficis d’utilitzar altres recursos novedosos com el Stop Motion o l’Storytelling.

Pots visualitzar de forma íntegra la taula rodona a través del nostrecanal de Youtube.

Publicat per:Alícia Egea, Equip Tècnic del Centre per al Desenvolupament Professional Porta22 de Barcelona Activa.